בטירוף שלו: פאנטה משיקה מהדורה מוגבלת לכבוד ביטלג’וס ביטלג’וס
הקשר בין אוכל לסרטי אימה בא לידי ביטוי באופנים שונים. לצד מנות בהשראת האימה או “סתם” עם שמות מפחידים, יש שיתופי פעולה מעניינים מאוד לקידום סרטים וסדרות טלוויזיה. אחד המעניינים שבהם הוא בין ענקית המשקאות פאנטה (מחברת קוקה קולה) לבין האחים וורנר, ובאופן ספציפי יותר: סרט ההמשך של ביטלג’וס, “ביטלג’וס ביטלג’וס”, שהוא ללא ספק אחד האירועים המשמעותיים בעולם הקולנוע בשנים האחרונות.
לכבוד המאורע, פאנטה משיקה מהדורה מוגבלת של משקאות בהשראת הסרט, ואפילו טעם אחד חדש. המהדורה תגיע למדפים ברשתות השיווק בעולם החל מה-12 באוגוסט, כחודש לפני הפרימיירה העולמית של הסרט, ב-6 בספטמבר (לא ידוע לנו עדיין האם נזכה לראות את המוצרים גם בישראל).
אותם טעמים, פחית שונה
הסדרה כוללת עיצוב מחדש של משקאות פאנטה בטעמים המוכרים, עם פחיות בעיצוב הדמויות המרכזיות מהסרט החדש. אתם יכולים “לזמן” את
פאנטה תפוז – הטעם המסורתי המזוהה עם פאנטה יותר מהכול. כאן, נקבל פחית פאנטה כתומה עם הדמות של אסטריד (בגילומה של ג’נה אורטגה), שככל הנראה תקבל הרבה מאוד מתשומת הלב ומזמן המסך
פאנטה תות – פאנטה אדומה עליה מתנוססת הדמות של לידיה דיץ, שתגולם על ידי וינונה ריידר
פאנטה אננס – פחית מדליקה עם הדמות של דליה דיץ, בגילומה של קתרין או’הרה
פאנטה ענבים – פאנטה סגולה בהשראת דלורס, עם הדמות של מוניקה בלוצ’י על גבי הפחית (הפעם לא בעירום)
פאנטה לימון – פאנטה צהובה בהשראת וולף ג’קסון, בגילומו של וילאם דפו – אולי הדמות המסקרנת ביותר מבחינתי בסרט החדש
פאנטה תות-קיווי – בהשראת בוב (המכווץ!)
מה הטעם החדש של פאנטה בגירסת ביטלג’וס?
לאחרונה, חזר הקמפיין של מה הטעם החדש של פאנטה, שמאפשר לצרכנים לטעום ולנסות לנחש מה הטעם הנוסטלגי שהחברה החזירה, בניסיון לזכות בפרסים. הקמפיין הזה לא קשור כמובן להשקה של מהדורת ביטלג’וס של פאנטה, אבל גם כאן יש טעם חדש שלדברי החברה מתאים מאוד ל-DNA של רוח הרפאים הידידותית.
במסגרת זו פאנטה משיקה, במהדורה מוגבלת, טעם חדש לכבוד הסרט: “תפוח רדוף” (Haunted Apple), שלדברי החברה אמור להציע “נגיעות מסתוריות ומפתיעות” לטעם המוכר של פאנטה. על גבי הפחית מתנוססת הדמות של ביטלג’וס עצמו – כלומר, מייקל קיטון האגדי – כשהצבע השלט הוא השחור והלבן, בהשראתה של הדמות.
המטרה: חוויה דיגיטלית
שיתוף הפעולה בין פאנטה לסרט “ביטלג’וס ביטלג’וס” לא מסתכם רק בעיצוב הבקבוקים. הצרכנים יוכלו ליהנות מ”מגוון חוויות”, פיזיות ודיגיטליות, על ידי סריקת קוד QR שיופיע על המוצרים והורדת אפליקציית קוקה-קולה, או על ידי כניסה לעמוד OneXP. אחת האפשרויות תהיה לזכות בכרטיסים לסרט, ברחבי ארצות הברית כנראה. פרטים נוספים על החוויות המרגשות הללו צפויים להתפרסם בקרוב, לקראת הגעת הסרט למסכים.
דנה נוסבאום, סמנכ”לית השיווק העולמי של Warner Bros. Pictures, הביעה את התרגשותה מהשיתוף פעולה: “אנחנו נרגשים להביא את ‘ביטלג’וס ביטלג’וס’ המדהים והיצירתי לבתי הקולנוע בספטמבר, וגאים לשתף פעולה עם פאנטה בחזרתה המיוחלת של הדמות למסך הגדול”, אמרה דנה נוסבאום, סמנכ”לית השיווק העולמית של אולפני האחים וורנר. “פאנטה היא שותפה מבריקה והביאה גרסה יצירתית במיוחד למוצר שלהם, עם מהדורה מוגבלת של מוצרים שמתאימים בצורה מושלמת ליצירתו האייקונית של הבמאי בעל החזון טים ברטון”.
לא רק פאנטה
המהדורה המוגבלת של פאנטה מצטרפת למגוון מוצרים נלווים שיושקו לקראת הסרט בגזרת האוכל בבתי הקולנוע ברחבי העולם, כמו דליי פופקורן מדליקים בעיצוב “תולעות החול” (Sandworm) מהסרט המקורי, מסדרת הטלוויזיה שבאה אחריו וגם מערכת לגו מוצלחת של ביטלג’וס, כוס בהשראת “הראש המתכווץ” (Shrunken Head) מהסרט המקורי, כוסות וקופסאות פופקורן בעיצובים שונים ברשת בתי הקולנוע AMC ועוד. בנוסף אנחנו צפויים לקבל רשימה אינסופית של פריטי אספנות בהשראת הדמויות החדשות והמוכרות מהסרט, סביר להניח ליין רחב של בובות פאנקו, אקשן פיגרס, בובות, צעצועים, חוברת צביעה – והרשימה עוד תהיה ארוכה, מאוד.
המהדורה המוגבלת של פאנטה בהשראת “ביטלג’וס ביטלג’וס” היא דוגמה מצוינת לאופן שבו תעשיית הקולנוע והמותגים המסחריים יכולים לשתף פעולה כדי ליצור חוויה כוללת עבור הצרכנים. זו הזדמנות למעריצים להתחבר לסרט באופן מוחשי, גם מחוץ לאולם הקולנוע, ולחוות את העולם הייחודי של ביטלג’וס דרך החושים: חוש הטעם וגם קצת חוש הראייה, במקרה הזה.
בעוד שהמשקאות עצמם מציעים טעימה מעולמו של ביטלג’וס, החוויות הנוספות שמובטחות דרך אפליקציית קוקה-קולה מרמזות על אינטראקציה עמוקה יותר עם היקום של הסרט. זוהי דוגמה לאופן שבו שיווק מודרני יכול להרחיב את חוויית הצפייה בסרט מעבר למסך, ולהפוך אותה לחוויה רב-חושית ואינטראקטיבית.