השד סם חוזר? בשורות כפולות מצוינות לאוהבי “תעלולים נבזיים”

ליל כל הקדושים האמריקאי, המצוין מדי שנה ביום האחרון של אוקטובר, הוא חג לחובבי האימה. חברות הפקת והפצת הסרטים יודעות את זה, כך שבכל שנה עולים לאקרנים כמה סרטים מפחידים בחודש אוקטובר: כך למשל חלק מסרטי המסוריצאו לאקרנים באופן מכוון בחודש זה. כמובן שיש גם סרטים המתכתבים ישירות עם החג. המפורסם שבהם הוא ליל המסכות“. ב-13 באוקטובר יגיע לכאן האלווין 3: הסוף“, שאולי יסתום סוף סוף את הגולל על עלילותיו של מייקל מאיירס. ויש גם את הסרט תעלולים נבזיים” (Trick R’ Trick) מ-2007, שהפך למעין סרט קאלט. החדשות הטובות הן שהוא חוזר, ואולי אפילו צפוי לו המשך.

מה זה תעלולים נבזיים?

תעלולים נבזייםהוא אונתולוגיה, כלומר, כמה סיפורי אימה נפרדים שמחוברים בסופו של דבר יחדיו. במקרה הזה, ארבעת הסיפורים בסרט הראשון עסקו במנהגי ליל כל הקדושים. היו אלה סיפורים חביבים מאוד, יש שיגידו ציזבטים“, שהציגו בין השאר מנהל בית ספר שמחליט לנקום בתלמידו שגנב מממתקי החג והופך לרוצח סדרתי, מתיחה שיצאה משליטה ומערבת תאונת אוטובוס מדממת במיוחד, בחורה המחופשת לכיפה אדומה ונרדפת על ידי דמות מיסתורית וזקן נרגן שבז לחג ומשלם על כך.




ארבעת הסיפורים חוברו ביניהם – בצורה יצירתית אם כי די מרושלת לפרקים – בעיקר דרך דמותו של סם, שהפך למזוהה ביותר עם הסרט ולדמות אייקונית. זוהי דמות של ילד הלבוש בפיגמה כתומה וחובש על ראשו שק יוטה, ליצירת ראש דלעת“, אבל מתגלה בסופו של דבר כשד. בלי לחטוא יותר מדי בספוילרים, סם נוקם בכל מי שאינו מקיים את הלכות החג בדרכים יצירתיות במיוחד. לדעת כותב שורות אלה ורבים אחרים, התוצאה עצמה מקורית מבדרת, מצחיקה לפרקים ומעט קריפית.

עדיף מאוחר מאשר לעולם לא: תעלולים נבזיים מגיע לקולנוע

15 שנה חלפו מאז תעלולים נבזייםיצא לאוויר העולם – או ליתר דיוק, ישירות לצפייה הביתית. בישראל גירסת ה-DVD שלו יצאה ב-2009 ודי עברה מתחת לרדאר. הסרט מעולם לא זכה להקרנה מסחרית, אולי מהסיבה שבדרך כלל סרטי אנתולוגיה לא מצליחים יותר מדי מבחינה כלכלית. אלא שעכשיו, אולי בגלל שהוא הפך מאז לסרט קאלט ואולי מכיוון שאנחנו כבר יודעים להתמודד טוב יותר עם אנתולוגיות (בין השאר בזכות סדרות אונתולוגיה דוגמת “אימה אמריקאית”), הוא מקבל בשעה טובה את הכבוד המגיע לו.

הסרט יוקרן בבתי קולנוע נבחרים בארצות הברית, החל מה-21 באוקטובר. כהערת אגב אפשר לראות זאת כחלק ממגמה די מבורכת של השנים האחרונות, בהן סרטי אימה קלאסיים או סרטי קלאט מגיעים למסך הגדול כדי לחשוף אותם לקהל חדש וצעיר יותר, וכמובן שגם כדי להציג אותם בתנאים המיטביים של אולמות הקולנוע. בארצות הברית, למשל, מוקרנים בימים אלו במספר מצומצם של בתי קולנוע סרטים דוגמת נשיכות קטנותמ-1987. גם בישראל ראינו לאחרונה סרטים קלאסיים שעושים קאמבק, בתנאי צפייה משופרים ביחס למה שרוב הצופים התרגלו, דוגמת מלתעותשמראה ששובר הקופות הראשון בקולנועצריך מסך גדול יותר, או אי.טישחוגג השנה יום הולדת 40 .

בישראל, מיותר אולי לציין, ברור שהסרט לא יוקרן בצורה מסחרית. לכן עולה השאלה ומה בנוגע לצפייה הביתית (החוקית, כמובן)? אז ככה: אם הבנו נכון, “תעלולים נבזייםמהווה חלק מהקטלוג של שירות Amazon Prime Video הזמין גם בישראל, אבל לא זמין בטלוויזיה הרב ערוצית של יס, בנטפליקס או בדיסני פלוס (למעוניינים, אגב, תמצאו בדיסני+ פרק של דונלד דק וחברים בשם תעלולים נבזיים“. לא, זה לא אותו דבר). ניתן כמובן למצוא את הסרט בגרסאות שונות של DVD ו-Blueray המגיעות גם לישראל.




ומה עם המשכון?

מאז שתעלולים נבזייםיצא, פורסם כבר יותר מפעם אחת על מחשבה ליצור המשך. ב-2009 הודיע מייקל דוהרטי, הבמאי והמפיק של הסרט, על כך שהוא מתכנן ליצור סיקוול – מה שבסופו של דבר לא התקדם. גם ב-2013 הוכרז על המשך, וגם כאן הפרויקט לא יצא לפועל. דוהרטי בינתיים ביים סרטי מפלצות אחרות: “קרמפוסמ-2015 שהיה מעין סרט אימה משפחתי על שדון שיוצא משליטה בחג המולד, או סרט ההמשך הבומבסטי גודזילה 2: מלך המפלצות“.

היה נראה שהרעיון של סרט המשך לתעלולים נבזייםנשכח, עד שלפני מספר ימים הכריז דוהרטי עצמו במהלך אירוע הקרנה על כך שהוא עובד על פיתוח ההמשך עם חברת ההפקה Legendary Pictures. הסרט עדיין לא קיבל אור ירוק מהאולפנים ולא אושר סופית, אבל נראה שהפעם זו רק שאלה של זמן עד שסם יחזור לחולל אימה בחג המקולל. ומי יודע? אולי הפעם זה גם יגיע לקולנוע.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *