אימה באם המושבות: על חדרי בריחה מפחידים בפתח תקווה

לפני  כמה שנים, כשהייתי כתב במחלקה המסחרית של אחד האתרים הגדולים בישראל, התבקשתי להכין כתבה על חדרי בריחה בפתח תקווה. מהר מאוד הבנתי שבפתח תקווה יש מספר די מרשים של חדרי בריחה, באיכות גבוהה. היה אפילו איזה מישהו שאמר משהו על “בירת חדרי הבריחה של מדינת ישראל”, או משהו בסגנון. כמה שנים אחרי, חזרתי כדי לבדוק מה קורה באם המושבות בגזרת האימה, או בקיצור: האם יש חדרי בריחה מפחידים בפתח תקווה, והאם הם בכלל מומלצים?



Shop now for our new Halloween décor!


חדרי בריחה מפחידים בפתח תקווה – רשימה מעודכנת

אז האם כדאי להפסיק עם הציניות כלפי פתח תקווה (עיר הרבה יותר אטרקטיבית ממה שחושבים עליה, לדעת כותב שורות אלה) ולהגיע לכמה שעות מפחידות, בניסיון לצאת מחדר בריחה עם עלילת אימה, תפאורה מתאימה, חידות מתוחכמות ולפעמים גם הבהלות והפתעות אחרות? זה תלוי מה בדיוק אתם מחפשים.

מהסקירה שלנו, נראה שיש מספר מצומצם יחסית של חדרי בריחה מפחידים בפתח תקווה, אבל הם בהחלט נראים מעניינים על הנייר, ומומלצים לפי רוב הביקורות.

חדר בריחה ג’ק המרטש

את הסקירה אנחנו מתחילים עם חדר הבריחה של ג’ק המרטש בפתח תקווה, מרשת אסקייפ רום, עליו כבר כתבנו כאן באתר. זה כנראה הכי קרוב ללונדון שיש בפתח תקווה. העלילה כאן מתרחשת ב-1888, בבירת אנגליה, שמותקפת על ידי מעשי רצח מסתוריים, בעיקר של נשים בודדות שעסקו בזנות. לרוצח הודבקו כמה כינויים, כמו “ג’ק המרטש”, “הרוצח מוויטצ’אפל” (שכונה באיסט אנד של לונדון, בה פעל) ו”סינר עור”. למרות זאת, למשטרה לא היה קצה חוט לגבי הזהות האמיתית.

כאן אתם – כלומר, אלו שמבקרים בחדר הבריחה – נכנסים לתמונה. אתם מוזמנים על ידי מלכת אנגליה לפתור את התעלומה ולגלות מי הרוצח, תוך עד 75 דקות (פרק זמן ארוך בהשוואה לרוב חדרי הבריחה, בהם האתגר נמשך עד שעה). אם אתם מסתבכים, תוכלו להיעזר כמובן בצוות המפעילים, שיתנו לכם רמזים לחידות השונות. 

הכול מתרחש בקומה שלמה, שמשחזרת בצורה מפורטת את לונדון של המאה ה-19, עם אפקטים קוליים. החדר מציע שילוב של שחקנים שהופכים את האטרקציה למעין הצגת תיאטרון חידתית, בה אתם חלק מהסיפור.

החדר מיועד ל-10-3 שחקנים ומקבל חוות דעת מצוינות, כשהמבקרים מציינים את ההשקעה, החידות המתוחכמות (חלקן לא שגרתיות) והאווירה המלחיצה.

כתובת: הלפיד 6, פתח תקווה

מחיר (נכון לשנת 2024): 160-130 ש”ח לאדם, תלוי במספר השחקנים

טלפון: 074-7271384

פרטים נוספים באתר האינטרנט של רשת אסקייפ רום.


שרלוק הולמס: תעלומת הרצח

חדר הבריחה “שרלוק הולמס: תעלומת רצח” הוא למעשה הגירסה הלבשית הידידותית יותר – ובעיקר, הלא מפחידה – של חדר הבריחה ג’ק המרטש. הוא ממוקם באותו מתחם ומציע פחות או יותר את אותה העלילה, כלומר, ניסיון לפתור את התעלומה של ג’ק המרטש. כאן אתם תקבלו את המושכות מידיה של המשטרה הבריטית, בהיותכם (בעלילת המשחק, כן?) החוקרים הפרטיים הטובים בעולם, שמונהגים על ידי הבלש המפורסם ביותר בעולם.

“שרלוק הולמס: תעלומת רצח” יכול להתאים למבוגרים אבל גם למשפחות עם ילדים מעל גיל 10, כאשר עד גיל 14 יש צורך בליווי מבוגר. גם כאן האתגר הוא גדול, ונמשך כ-75 דקות: בניגוד ל-60 דקות, כנהוג בחדרי הבריחה. מכיוון שיש חלקים חופפים בין המשחקים, מי שעשה חדר אחד לא יכול לעשות גם את השני (או לפחות, פחות מומלץ לעשות את זה אם אתם מצפים לחוויה מאתגרת וחד פעמית).

כתובת: הלפיד 6, פתח תקווה

מחיר (נכון לשנת 2024): 150-120 ש”ח לאדם, תלוי במספר השחקנים

טלפון: 074-7271384

פרטים נוספים באתר האינטרנט של רשת אסקייפ רום.



חדר בריחה קיוב פתח תקווה

“קיוב”, סרט המדע בדיוני והאימה הקנדי משנת 1997, הפך עם השנים לסרט פולחן ונחשב כיום לאחד המשמעותיים בהתפתחות הקונספט של חדרי בריחה כמכלול. לכן לא מפתיעה העובדה שתוכלו למצוא חדר בריחה באותו הקונספט, הפעם של רשת The Maze, שמכריזה בגאווה על כך שחדרי הבריחה שלה נמצאים ברשימת 20 המתחמים הטובים בעולם מזה כמה שנים.

הפעם, תיכנסו לתוך מתקן טכנולוגי משוכלל בשם “קיוב”, או ליתר דיוק: תנסו להוכיח שאתם מתאימים לעבוד במתקן כזה. עם כל הכבוד לקורות החיים או לניסיון שלכם בחדרי בריחה, כדי לעשות את זה, תעמדו בפני לא מעט אתגרים, מלכודות וחידות בחדרים השונים, כשלפי הביקורות רמת הקושי כאן היא בינונית ומעלה. האתגר כאן דורש בחלק מהמקרים פעילות פיזית כמו זחילה או טיפוס (לכן החדר פחות מתאים לאנשים המתקשים בתנועה). החדר כן מבוסס על הסרט שהזכרנו קודם, אבל אתם ממש לא חייבים לראותו אותו לפני הביקור כאן.


חדר הבריחה קיוב פתח תקווה מיועד ל-6-3 שחקנים, כשמשך המשחק הוא עד 60 דקות. מכיוון שיש כאן אווירה מותחת ומעט קריפית, החדר מיועד לילדים מגיל שמונה בלבד, ואינו מומלץ עד גיל 10. מגיל 11 ומעלה, ילד יכול להיכנס רק בליווי של אדם בוגר מעל גיל 16.

כתובת: נבטים 6, פתח תקווה

מחיר (נכון לשנת 2024): 170-110 ש”ח לאדם, תלוי במספר השחקנים

טלפון: 03-6287272

פרטים נוספים באתר האינטרנט של רשת The Maze.


אז מה ראינו כאן? יש כמה חדרי בריחה מומלצים בפתח תקווה גם עבור חובבי האימה, עם עלילות שנראות מעניינות על הנייר וביקורות די חיוביות. למרבה הצער, כמה חדרים מדוברים שהיו יכולים להתאים לסקירה הזו – כמו חדר הבריחה “בצלמו של רוצח” – נסגרו בשנים האחרונות, אולי כחלק מהקשיים התפעוליים של חדרי בריחה במציאות הכלכלית של ימינו.

אנחנו כמובן נמשיך לעקוב ולראות האם “בירת חדרי הבריחה של ישראל” תמשיך להוסיף עוד מתחמים וחדרים לחובבי האימה. אם לא, תוכלו למצוא גם חדרי בריחה מפחידים באזורים אחרים של מדינת ישראל.