טיפול ערפד: לא בדיוק כמו דרקולה, אבל יעיל עבור הגוף

זה היה אמור להיות פשוט. הבחורה הכבר לא כל כך צעירה, שרואים עליה כבר את סימני ההזדקנות, שוטטה באינסטגרם. היא שמעה על הטכניקה של טיפול ערפד, וראתה את מיטב המשפיענות והסלבריטאיות של הוליווד משוויצות בו, מצולמות אחרי טיפולים עם דם על הפנים וחיוך של מיליון דולר כאילו חזרו מבילוי בין הסדינים עם ערפד לוהט מ”דמדומים”. היא רצתה להיות כמוהן, ובעיקר להיראות צעירה. אז היא עשתה כמה טלפונים, שהביאו אותה בסופו של דבר לקליניקה של ד”ר ולאד, איפשהו ברומניה. “אני אעשה אותך צעירה יותר”, הוא אמר כשהיא פגשה אותו, עם חיוך מטריד. כמה דקות אחרי, ד”ר ולאד רכן מעל הצוואר שלה ונישק אותה. “מה לעזאזל אתה עושה?”, היא הספיקה לצעוק, לפני שהניבים שלו ננעצו בצוואר שלה. “מעכשיו את תישארי צעירה… לנצח”, הוא צחק באכזריות, בזמן שהיא הספיקה להעיף מבט במראה. הפנים שהחזירו לה מבט היה מכוסים בדם. הדבר האחרון שעשתה, לפני המעבר לחיי נצח, היה להעלות צילום סלפי באינסטגרם. 

טוב, האמת היא שהסיפור הזה לא באמת קרה. בכל זאת, הוא מבוסס על שיטה טיפולית שקשורה איכשהו לערפדים והפכה למבוקשת מאוד, אפילו ברמת טרנד. טיפולי ערפד, למרות השם המאיים שלהם, לא כוללים מפגש עם ערפדים אמיתיים ונחשבים לבטוחים באופן יחסי. מה שכן, הוא כן מבוסס על שימוש בדם הטבעי שלנו למטרות שונות, כמו שיפור המראה, ריפוי טבעי ואפילו נשירת שיער. מדובר באחד הטרנדים החמים בתחום הטיפוח, כזה שמשוויצות בו סלבס כמו קים קרדשיאן, בר רפאלי ואנג’לינה ג’ולי. וכן, מדובר בטיפול שמזכיר בצורה מסוימת את מיתולוגיית הערפדים שכולנו גדלנו עליה.

אז מה העיקרון המרכזי של טיפול ערפד? איך הדם מהגוף יכול להצעיר את עור הפנים ולסייע לגוף? ולמי בדיוק זה מתאים? 



Shop now for Vampire costumes!


מה זה טיפול ערפד?

טיפול ערפד, הידוע גם בשם המדעי שלו טיפול PRP – קיצור של Platelet Rich Plasma Therapy – הוא הליך רפואי קוסמטי נפוץ, בעיקר בתחומי האנטי אייג’ינג והתחדשות העור. העיקרון המרכזי כאן הוא שהגורם המטפל משתמש בדם של המטופל עצמו כדי לעודד את התהליך החשובים של ריפוי הרקמות והתחדשות. האופן שבו הטיפול נעשה, ובעיקר המראה של המטופלים בדקות שאחרי הטיפול, מסביר בדיוק מה הקשר לאותם יצורי אימה מוצצי דם, המזוהים בסרטי אימה עם חיי נצח, יופי מרשים ומשחק גרוע (טוב, כנראה שזה פחות רלוונטי כאן). 

התהליך עצמו נמשך כחצי שעה. הוא מתחיל בלקיחת דגימת דם מהמטופל, בדומה לבדיקת דם סטנדרטית אבל בכמות גדולה יותר, של כשש מבחנות בדרך כלל. הטוויסט הוא שהדם עובר תהליך השבחה, בעזרת ציוד ייעודי (מכשיר צנטריפוגה) הרופא מפריד את החלקים השונים של דם, ובעיקר להפריד ממנו את הנוזל הידוע בתור PRP. המשמעות היא שאנחנו מקבלים פלזמה עם כמות גבוהה במיוחד של טסיות דם, תאי דם חיוניים שמקבלים תפקיד מרכזי בתהליכים חיוניים כמו קרישת הדם וריפוי.

בשלב הבא מזריקים את הדם המושבח בחזרה אל תוך הגוף, באזור הספציפי בו מעוניינים לטפל (בדרך כלל הפנים, אבל ממש לא תמיד). אפשר לעשות את זה עם מזרק “רגיל” או, בשיטה מתקדמת יותר, בעזרת אקדח הזרקה או מכשיר ייעודי. המכשור המתקדם מאפשר גמישות מלאה בביצוע הטיפול, למשל גישה לאזורים שונים או בחירה בין מהירויות ודרגות עומק שונות של החדרת הדם לגוף, לפי מטרות הטיפול.

טיפול ערפד - תמונות אווירה (2)

איך דם יכול לשפר את המראה שלנו?

דם, הזורם בתוך הגוף שלנו, ידוע בתור “נוזל החיים”. אלא שמסתבר שיש סגולות שונות גם לשימוש חיצוני בו. הטסיות כוללות חומרים ביולוגיים פעילים שבכוחם לעודד חידוש של תאים, יצירת כלי דם חדשים ושיפור במרקם העור. באמצעות הטיפול ניתן לרענן, לחדש ולמתוח את העור, ובכך להקנות לו מראה צעיר ומרשים יותר. במילים אחרות: בניגוד לבחירה של תחפושת ערפדית או סוגים מסוימים של איפור, לא תקבלו כאן מראה שמזכיר ערפד. מצד שני, הטיפול מבוסס על דם ומתכתב במידה מסוימת עם השאיפה של כולנו לחיי נצח, או לפחות למראה שנשאר צעיר לאורך זמן.

טיפול PRP לא מיועד רק לנשים, כשברשימת הגברים המפורסמים שעברו אותו תמצאו למשל את קובי בריאנט וטייגר וודס, שבמקרה או שלא קשורים כמובן לעולם הספורט. בדרך כלל יבצעו אותו מטופלים החל משנות ה-30 או ה-40 לחייהם, אבל בתחום הקוסמטיקה הגיל משחק תפקיד רק בחלק מהמקרים.



בחלק גדול מהמקרים נבצע טיפול ערפד בפנים, אבל כמובן שהוא יכול להתבצע גם באזורים אחרים: הצוואר, החזה, הגפיים ואפילו השיער, כמו שנראה בהמשך. 

🧛 אנטי אייג’ינג, בדגש על העלמת קמטים, סימני מתיחה ו”תסמינים” אחרים של הגיל. הטיפול יכול לבוא במקום או במקביל לטיפולים אחרים שנעשים למטרות האלה, כשהיתרון המרכזי הוא שהטיפול טבעי ובטוח באופן יחסי 

🧛 טשטוש והעלמת פגמים בעור, דוגמת צלקות או פצעים

🧛 התמודדות עם פיגמנטציה, כולל הבהרת עור הפנים וטשטוש הכתמים

🧛 שיפור במרקם העור ובאחידותו

🧛 ריענון עור הפנים

טיפול PRP לפנים

מאורתופדיה ועד לנשירת שיער: שימושים נוספים של טיפול ערפד

למרות שמו הדרמטי, טיפול ערפד הוא הליך רפואי מבוסס מדע. הוא נחקר ונמצא בשימוש בתחומים רפואיים שונים, שחורגים מעולם האסתטיקה. בין השאר, טיפולי ערפד משמשים כיום למטרות הבאות:

🧛 טיפול PRP אורתופדי, להתמודדות עם קרעים, דלקות גידים וכן הלאה

🧛 האצת הריפוי הטבעי לאחר פגיעות שונות

🧛 האטת תהליכים ניווניים בגוף

🧛 נשירת שיער – הטיפול עשוי לעודד את הצמיחה של שיער חדש, לחזק את זקיקי השיער הקיימים ולטפל בצורה יעילה במצבי נשירת שיער והתקרחות, אצל גברים ונשים כאחד

שימו לב יעילות הטיפול עשויה להשתנות בין אדם לאדם ובין המצבים השונים. בנוסף, במקרים רבים נדרשת סדרה של טיפולים על פני זמן כדי להשיג את התוצאות הרצויות. ערפדים הם עדיין לא קוסמים.

היתרונות של טיפול ערפד

השאלה שצריכה להישאל במצב הזה היא האם טיפול ערפד באמת נחשב ליעיל ולמומלץ עבור הגוף, או שאולי מדובר בעוד טרנד חסר בסיס של עידן הרשתות החברתיות, שאותן סלבריטאיות ומשפיעניות מקדמות כדי לקדם את עצמן (כלכלית, למשל)? 

בצד החיובי, לא צריך להיות מומחה לתחום כדי להבין שהטיפול נחשב לבטוח באופן יחסי, לפחות כל עוד הוא מתבצע על ידי מומחים בתחום ובעזרת ציוד תקני. היתרון המרכזי הוא שהטיפול כאן נעשה בעזרת רכיב טבעי שנמצא בגוף של כולנו (גם אם לאחר תהליכי השבחה מסוים) ומונע את הצורך להשתמש בסכין המנתחים, על כל החסרונות והנזקים הפוטנציאליים שלה. הטיפול משתמש בדם שלנו ולא ברכיבים אחרים שעלולים להיות רעילים או מסוכנים במצבים מסוימים, נניח בוטוקס.

טיפול ערפד ולפנים

בניגוד מסוים לשם המאיים שלו, ובניגוד לחלק מהטיפולים האסתטיים האחרים שעושים היום, טיפול ערפד לא נחשב לפולשני או כואב. אם מבצעים אותו לפי הספר, לא אמורים להיות תופעות לוואי או סיכונים משמעותיים. כן יכול להיות שתהיה תחושת לא נעימה של צריבה במהלך הטיפול, או שיופיעו תסמינים כמו נפיחות ואודם באזור המטופל, אבל בדרך כלל התופעות האלה יחלפו מעצמן תוך כמה ימים.

ומה לגבי ההשפעה של הטיפול? אם חשבתם שבעקבות מיתוס הערפדים תקבלו מראה שנשמר לנצח, או שתמונות של טיפול ערפד לפני ואחרי יציגו שינוי של 180 מעלות, תהיו אולי קצת מאוכזבים. את התוצאות של הטיפול אתם צפויים לראות בשבועות שאחריו, כשפרק זמן של עד כחודש ימים הוא בגדר הסביר. התוצאות של הטיפול יכולות להישמר לפרק זמן שנע בין כחצי שנה לשנה, אולי קצת יותר, וזה בהחלט מרשים.

טיפול ערפד לפני ואחרי - תמונת אווירה (AI)

ומה לגבי החסרונות של טיפול PRP?

אם ראיתם פעם סרטי ערפדים, אתם בטח יודעים כבר שלהפיכה ליצור מוצץ דם בעל חיי נצח יש מחיר, שרחוק מלהיות פשוט. בהתאם לכך קיימים כמה חסרונות של הטיפול שכדאי להכיר. הנקודה הראשונה היא שהטיפול לא מתאים לכל אחד. יש אנשים שמבחינה מעשית לא יכולים לבצע אותו, בעיקר אנשים עם מחלות עור, נגעים בעור שדורשים בדיקה או אנשים שמצב משק הדם בגוף שלהם הוא בעייתי, לדוגמה כאלו שמשתמשים באופן קבוע בתרופות מדללות דם להתמודדות עם מצבים רפואיים שונים. עבורם שאיבת הדם עלולה להיות הרסנית, ובמקרים חמורים גם מסכנת חיים.

הטיפול עשוי להרתיע חלק מהאנשים. זה ברור שהשם שלו קצת מאיים, אבל גם הרזולוציות הקטנות יותר של התהליך עלולות להיראות בעייתיות על הנייר. לא כל אחד מסוגל לעבור טיפול בדם, ורבים נגעלים מאותן תמונות של סלברטיאים עם פנים עמוסים בדם. אנשים שחוששים מפעולות כמו שאיבת דם או אלו שמפחדים ממחטים – וזה פחד נפוץ יותר ממה שאתם אולי חושבים – עלולים להירתע גם כן.

חסם נוסף הוא מחיר הטיפולים, שעומד בדרך כלל על כמה אלפי שקלים לטיפול. זה סכום לא זול, שגם עשוי להיראות גבוה “מדי” על רקע העובדה שהטיפול קצר באופן יחסי, מה גם שהתוצאות שלו נשמרות לפרק זמן מוגדר. כשמביאים בחשבון את האופן בו הוא מתבצע והביקוש אליו, אפשר להבין אולי למה.

קיבלתם חשק להפוך ליצורים סקסיים מוצצי דם? הנה כמה מוצרי ערפדים מעניינים: