עיצוב לוגו מפחיד: לבד, בעזרת בינה מלאכותית או עם מעצב?
לא מזמן כתבנו על חלק מהבחירות שעשינו במהלך תהליך עיצוב הלוגו של האתר שאתם מבקרים בו ברגע זה. אם פספסתם, רצינו להפוך את הלוגו לאדום ככל האפשר, בעיקר מכיוון שהוא נחשב לצבע “מפחיד” מכמה סיבות. אלא שעיצוב לוגו כולל יותר מאשר ההחלטה על הגוונים העיקריים בו. הצבעים הבולטים הם שאלה אחת מיני רבות ששאלנו, מהסיבה הפשוטה שרוב הלוגואים משלבים גם טקסטים (עם גופן ספציפי), אובייקטים גרפיים ואלמנטים אחרים, ולכל לוגו יש את המטרות והייעוד שלו.
יצירת לוגו אימה עשויה להיראות כמו משימה מפחידה, ובעיקר מורכבת, אבל אנחנו חיים בעידן שבו הטכנולוגיה משתלטת על החיים שלנו, הבינה המלאכותית נמצאת בכל פינה ולא קשה למצוא נותני שירותים מקצועיים שיעמדו לרשותנו, גם במחיר סביר. במאמר הבא נסביר לכם מהי התורה העומדת מאחורי לוגו הנחשב ל”מפחיד”, או אפילו כזה שניתן להגדיר בתור אימה אומנותית לכל דבר ועניין. נסביר לכם גם מהן האפשרויות העיקריות לעשות זאת.
מהו לוגו אימה?
לא צריך להיות מומחה לתחום כדי לדעת שאימה היא ז’אנר של אמנות חזותית, המיועד ליצור אצל אלו החווים אותו תחושות מסוימות. התחושות האלה כוללות בין השאר פחד, מתח, אימה או גועל. האימה מזוהה אצלנו בעיקר עם סרטים וסדרות טלוויזיה, אבל כמובן שהיא לא מסתכמת שם. תוכלו למצוא ספרים שלמים, סצנות או אלמנטים מסיפורת אימה, כמו מפלצות, רוחות רפאים, ערפדים, זומבים, דם, וכן הלאה. האימה קיימת בסוגים שונים של אומנויות וגם ברשימה ארוכה מאוד של מוצרים, שאת חלקם אנחנו סוקרים כאן באתר מפעם לפעם.
לוגו אימה הוא סמל חזותי שיכול מאוד לעמוד בלב יצירות מהסוג הזה. ברמה הכללית זהו עיצוב ויזואלי המשתמש בסמלים, בגופנים, בצבעים ובאפקטים בנושא אימה כדי ליצור זהות ייחודית ובלתי נשכחת עבור מותג, מוצר, שירות או אירוע: המוצר הזה יכול להיות סרט אימה, כך שה”לוגו” יופיע בכתוביות הפתיחה, על גבי הפוסטר וכן הלאה. ניתן ליצור לוגו של חברות הפועלות בתחום, מוצרים פיזיים או דיגיטליים ספציפיים, אתרי תיירות מכל הסוגים, אירועים ופסטיבלים המעמידים את הפחד במרכזם וכן הלאה. מה שחשוב לזכור הוא שלוגו הוא לא רק מוצר או אובייקט, אלא יכול להיות אומנות של ממש.
לוגו מפחיד אחד, הרבה מטרות אפשריות
לוגו אימה יכול לעזור לכל מי שרוצה להתבלט או לפנות לקהל או נישה ספציפיים, והרי יש קהל עם פוטנציאל גדול מאוד לעולם האימה. בין השאר, יכולים להשתמש בלוגו מהסוג הזה:
- מוצרי אימה, שמיתוג הוא חלק בלתי נפרד מהם
- סופרים, מוציאים לאור או חנויות ספרים המתמחים בסיפורת אימה או ספרות
- יוצרי סרטים, אולפנים או מפיצים שמפיקים או מציגים סרטי או סדרות אימה. במקרה זה, הלוגו עשוי להופיע בכתוביות הפתיחה ובפרסומים הרשמיים של הסרט או התוכנית, כמו פוסטרים, באנרים ועוד
- מפתחי משחקים או פלטפורמות שמציעות משחקי אימה או ז’אנרים
- יוצרי פודקאסטים, בלוגרים או משפיענים שמסקרים או סוקרים נושאי אימה או מדיה
- אמנים, מעצבים או יוצרים שמוכרים אמנות אימה או מרצ’נדייז
- אירועים, פסטיבלים או אטרקציות שמציגים או חוגגים נושאי אימה
ללוגו עשויים בהמשך לכך להיות תפקידים שונים, מלבד אותה בניית זהות העומדת ברוב המקרים בבסיס שלו. אתם יכולים להשתמש בלוגו כדי למשוך תשומת לב, להעביר מסר, להפגין ביקורת חברתית או פשוט ליצור אווירה של אימה ופחד, שתשרת אתכם ואת המטרות שלכם.
דם, אש ומפלצות: ממה מורכב לוגו אימה?
אנחנו לא מתיימרים כאן לבצע ניתוח חזותי מלא של לוגו הנחשב ל”מפחיד”, מה גם שניתוח כזה חייב להביא בחשבון את מאפייני קהל היעד, מטרות העיצוב וגורמים נוספים. יש הבדל למשל בין עיצוב לוגו יוקרתי לבין כזה המיועד לקהל צעיר וקליל יותר, וזה נכון בכל לוגו באשר הוא. דוגמה נוספת היא שהלוגו יכול לבטא את מהות המוצר, לדוגמה, לוגו עם דם וצבע אדום כדי להעיד על כך שאנחנו הולכים לצפות בסלאשר עם המוני גופות ודם שנשפך כמו מים.
ממש על קצה המזלג, לוגו אימה יכול לשלב נושאים ואלמנטים שונים הקשורים לדימויי האימה שאנחנו מכירים:
- מפלצות: יצורים מפחידים, גרוטסקיים או לא טבעיים, כמו ערפדים, אנשי זאב, זומבים, חייזרים, רוחות רפאים וכדומה
- סמלי מוות: סמלים של מוות וריקבון המייצגים תמותה, סכנה או רוע, כמו גולגולות או שלדים. אנחנו, כמובן, השתמשנו בגולגולת בלוגו שלנו.
- דם: נוזל המסמל חיים ואלימות, או אם תרצו: כאבים וסיום החיים
- סכינים: כלי נשק חדים וקטלניים המרמזים על איום, פגיעה או אלימות, כמו סכינים, גרזנים ומסורים חשמליים. אקדחים, לדעתנו, פחות מתאימים לז’אנר האימה אבל הם עשויים להיות קיימים בלוגואים פה ושם
- מאכלים מפחידים: בעיקר דלעת, המקושרת עם ליל כל הקדושים ולעל טבעי. הם יכולים לסמל מסתורין, קסם או שובבות.
לוגו אימה יכול להשתמש גם בצבעים המתאימים לז’אנר ולמצב הרוח, כאשר חלק מהצבעים המקובלים הם:
- שחור: צבע המייצג חושך ומסתורין, ויכול ליצור תחושה של פחד ואי ודאות
- אדום: צבע המייצג דם ואלימות, שיכולים לעורר תחושה של סכנה ותוקפנות. עוד על משמעות הצבע האדום והשימוש שלו באימה כאן.
- כתום: כתום מסמל בין השאר אש או סכנה
- לבן: צבע המייצג רוחות רפאים, עצמות וכדומה. הוא עלול ליצור תחושה של “קור” או פחד
איך מייצרים לוגו מפחיד?
ישנן דרכים שונות ליצור לוגו אימה, בהתאם לתקציב, הזמן, הכישורים וההעדפות שלך. שימו לב שהדרכים שאנחנו נציג כאן רלוונטיות לכל הנושא הרחב יותר של עיצוב לוגו, כך שלא משנה אם אתם רוצים לוגו לעסק שלכם, לוגו לחנות או למסיבה שאתם מארגנים, תוכלו כנראה להתבסס על השיטות האלה. זה פחות מגניב מליצור לוגו אימה, אבל עדיין קיים.
הנה כמה מהאפשרויות שאתם יכולים להתבסס עליהן, עד להשלמת המשימה של עיצוב לוגו מפחיד המתאים לכם בדיוק:
האפשרות המהירה: מחולל לוגו אימה (Horror Logo Generator)
שימוש במחולל לוגו מקוון או באפליקציה רלוונטית היא הדרך הקלה והמהירה ביותר ליצור לוגו אימה. יש אלפי תבניות לוגו אימה; אתה יכול להתאים אותם עם טקסט, צבעים וסמלים. חלק מהכלים הללו הם בחינם, בעוד שאחרים דורשים מנוי או תשלום חד פעמי כדי להוריד את הלוגו שלך בפורמטים איכותיים. היתרון של אפשרות זו הוא שניתן ליצור לוגו מפחיד תוך דקות, ללא כישורי עיצוב מיוחדים. החיסרון הוא שאולי לא תקבל לוגו ייחודי או מקורי, מכיוון שרבים אחרים עשויים להשתמש באותן תבניות. בנוסף יכול להיות שכן תצטרכו לשלם אם אתם רוצים לוגו באיכות גבוהה, או כזה שאפשר יהיה להשתמש בו למטרות שונות.
הנה כמה דוגמאות לאתרים שמציעים עיצוב לוגו חינם או בתשלום די מינימלי:
BrandCrowd: אתר אינטרנט המציע אלפי עיצובי לוגו אימה, הניתנים להתאמה אישית לפי הצרכים שלכם. אתם יכולים לבדוק את ספריית תבניות הלוגו באיכות גבוהה ולבחור אחת שתתאים לכם ברמת העיקרון. לאחר מכן תוכלו לשנות את הצבע, הסמל, הטקסט, הצורה והפריסה כדי להפוך את הלוגו שלכם לייחודי.
FreePik: אתר המספק משאבים גרפיים בחינם, בין השאר עבור לוגואים. אתם יכולים למצוא ולהוריד למעלה מ-88,000 וקטורים, תמונות מאגר וקבצים רלוונטיים עבור פרויקט הלוגו המפחיד שלכם. את התוצרים תוכלו לאחר מכן לערוך עם תוכנות כמו Photoshop או Illustrator כדי להתאים אותם לצרכים שלכם.
Free Logo Design – כלי מהיר וקל עבור יצירת לוגו חינם (HTML5) בכמה קליקים בלבד. טוב, האמת היא שהמונח “חינם” הוא קצת מורכב כאן. האתר מציג גרסה ללא תשלום (קובץ png צבעוני ברזולוציה של 200×200 פיקסלים), אבל כדי ליהנות מרזולוציות משופרות או מתכונות חשובות אחרות (ערכות מדיה חברתית, וריאציות צבע מרובות, חתימות אימייל ועוד) תשלמו סכום של עד כ-89 דולר
האפשרות הזולה: עיצוב לוגו אימה באופן עצמאי
עיצוב עצמאי של לוגו אימה הוא הדרך המאתגרת ביותר, והיא גם צפויה לגזול מכם הרבה מאוד זמן. בנוסף, ממש לא מובטח שהתוצאה תהיה באיכות מספקת, כך שהלוגו עלול לעשות את ההפך הגמור מהמטרות המוצהרות שלו (או במילים אחרות: להסב לכם נזק). בצד החיובי, כניסה לנעליהם של המעצבים עשויה לחסוך לכם הרבה כסף. פיתוח לוגו מפחיד מצוין היא משימה מורכבת, ולא מתאימה לכל אחד. כדי לעשות את זה נכון, רצוי שתהיו בעלי כישורי עיצוב בסיסיים ותדעו להשתמש בתוכנות כמו Photoshop, Illustrator או Canva כדי ליצור את הלוגו מאפס (בחלק מהתוכנות האלה יש אלמנטים מוכנים שיעשו לכם את החיים קלים יותר). החדשות הטובות הן שהיום אתם יכולים לעצב לוגו מרשים במהירות יחסית, והטירוף סביב יישומי הבינה המלאכותית בשנים האחרונות הופך את זה לפשוט יותר. עם התוכנה או האתר הנכון, הגדרה מילולית פשוטה תאפשר לכם ליצור אחלה לוגו.
אף אחד לא נולד מעצב, ובתחום הזה בהחלט הגיוני ללמוד מאחרים. אתם יכולים למצוא הדרכות באינטרנט, בין אם בלוגים או סרטוני יוטיוב. תוכלו גם לקבל רעיונות מלוגואים קיימים, כמו
, אבל אל תעתיקו! תופתעו, אבל בתחום הזה יש פוטנציאל גדול מאוד לתביעות בסכומי עתק, גם ללא הוכחת נזק.
האפשרות המקצועית: שימוש בשירותיו של מעצב
פנייה למעצב היא הדרך האמינה ביותר ליצור לוגו אימה. אפשרות זו כוללת שכירת מעצב מקצועי שייצור עבורכם לוגו אימה, בהתאם להגדרות שלכם ולניסיון המקצועי שלו. ניתן לפנות למעצב המתמחה בעיצוב לוגו אימה או בעל תיק עבודות של עיצובים דומים, אם כי גם מעצבים “כלליים” שיודעים את העבודה יוכלו לשרת אתכם. לאחר מכן תוכלו להעביר למעצב את החזון, הדרישות והמשוב שלכם, ולתת לו לטפל בכל השאר, עם אפשרות לשינויים ולתיקונים כמובן: אחרי הכול, הלוגו המושלם לא נולד לרוב בסקיצה אחת.
היתרון של אפשרות זו הוא שניתן לקבל לוגו איכותי התואם את החזון והסגנון שלכם. החיסרון הוא שאולי תצטרכו לשלם קצת יותר כסף עבור הלוגו שלכם, וייתכן שייקח קצת זמן למצוא ולעבוד עם המעצב המתאים.
הנה כמה משירותי עיצוב לוגו האימה המומלצים בסגנון אימה ב- Fiverr:
כמה עולה לוגו מפחיד?
העלות של לוגו אימה תלויה באפשרות שתבחרו ובאיכות הרצויה. ברמה הכללית אפשר לטעון שטווח המחירים רחב. עיצוב לוגו יכול להיעשות בחינם, אם אתם משתמשים בתוכנות או בכלי בינה מלאכותית, אלא אם אתם מביאים בחשבון את הזמן שלכם. התוכנות המקצועיות עשויות לדרוש מכם תשלום חד פעמי או קבוע, בעוד שדרך מחוללי הלוגואים אתם עשויים לשלם סכום של כמה עשרות או מאות שקלים עבור הלוגו והאפשרויות הגלומות בו. גם במקרה של מעצב פרטי או סטודיו לעיצוב גרפי, טווח המחירים רחב: לרוב, החל מכמה מאות שקלים ועד לחבילה שלמה של מיתוג חזותי, שעשויה להיות בסכומים גבוהים פי כמה.
מומלץ להגדיר מראש תקציב כללי של הלוגו, יחד עם החלטות אחרות שמשתלבות במארג השיווקי שלכם. חשוב לזכור שלוגו הוא אחד מסימני הביקור המרכזיים שלכם ואחד הדברים הראשונים שקהל היעד רואה, ולכן כן היינו ממליצים להשקיע בו ככל שניתן. זה לא אומר בהכרח שאתם צריכים לשלם הון תועפות – היום אפשר להגיע לתוצאות מצוינות גם אם בוחרים בדרך של עיצוב לוגו חינם או עיצוב לוגו לבד – אלא שכן חשוב להשקיע את המאמצים והמחשבה לאורך הדרך, לא להתבייש לשנות או להתייעץ במידת הצורך עם אחרים.