“לזמן את הרוע”, בפור: 25 זיכיונות האימה המצליחים ביותר

אחת הטענות העיקריות נגד סרטי אימה בשנים האחרונות הן ה”מיחזור” של דמויות, סרטים ורעיונות. בכל שנה אנחנו שומעים על לא מעט סרטי המשך (סיקוולים), סרטי הקדם (פריקוול), ריבוטים (רימייקים), יצירות בת (ספין אוף) ואלוהים יודע מה עוד. בין אם הסיבה היא ש”סרט מצליח לא מחליפים”, ובין אם חוסר ברעיונות או במקוריות, אי אפשר להתעלם מעובדה אחת: זה בדרך כלל עובד. הרשימה הבאה, של זיכיוני האימה המצליחים והרווחיים ביותר בכל הזמנים, מראה בדיוק כמה.

בסקירה הבאה נתייחס ל-25 זיכיונות האימה הרווחיים ביותר מאז ומעולם, ובעיקר – למעמדו הבלתי מעורער של היקום הקולונועי של “לזמן את הרוע” שצועד בגאון בפיסגה. וזה ממש לא סוף פסוק מבחינתו.

קופת BRAVO!

מהם זיכיונות האימה המצליחים ביותר?

מקום 25 – כרוניקת הערפדים 

את הסקירה אנחנו מתחילים עם זיכיון אימה שכולל נכון לעכשיו שני סרטים בלבד, אם כי לפני כמה שנים שמענו על כוונות להוסיף עיבודים חדשים (שלא יצאו בינתיים לפועל). “כרוניקת הערפדים” של הסופרת אן רייס (שנפטרה בשלהי 2021) כוללת 13 סרטים. שניים מהם עובדו למסך הגדול: “ראיון עם ערפד” מ-1994 עם בראד פיט, טום קרוז, אנטוניו בנדראס וקירסטן דאנסט, שגרף למעלה מ-223 מיליון דולר ברחבי העולם. “מלכת הארורים” מ-2002, שיצא זמן קצר לאחר מותה של הכוכבת הראשית אליה, משלים נכון לעכשיו את הסדרה.

סך הכול הכנסות (נכון לתחילת 2023): כ-269 מיליון דולר


מקום 24 – “המכשפה מבלייר”

בשנת 1999, יצא לאקרנים “פרויקט המכשפה מבלייר” וזכה להצלחה עצומה. הסרט, בתקציב של כ-60,000 דולר בלבד, זכה להצלחה עצומה עם הכנסות של כמעט רבע מיליון ברחבי העולם. הוא גם נחשב לאבטיפוס של סרטי הפאונד פוטג’ (הידועים גם בתור “סרטים המבוססים על הקלטות וידאו גולמיות של הדמויות הראשונות שנמצאו. כן, כמו פרויקט המכשפה מבלייר”), למרות שהיו סרטי פאונד פוטג’ עוד לפניו. הזיכיון כולל נכון לעכשיו שני סרטים נוספים: “ספר הצללים: המכשפה מבלייר 2″ שבעיקר הרס את כל מה שעשה הסרט הראשון, ו”המכשפה מבלייר” מ-2016 שמהווה ההמשך הישיר של הסרט הראשון, תוך שהוא מתעלם מהסיקוול המקורי (וטוב שכך). בפועל, הסרט הזה עשה בעיקר כאבי ראש.

באפריל 2022, Lionsgate הודיעה על הכוונות להפיק סרט נוסף בסדרה.

סך הכול הכנסות (נכון לתחילת 2023): כ-341 מיליון דולר

מקום 23 – “הטינה”

הנה משהו שאולי לא ידעתם על סדרת סרטי הטינה היפנית (במקור: “Ju-On”): היא כוללת לא פחות מתשעה סרטים באורך מלא, עוד כמה סרטים קצרים, סדרות טלוויזיה והרבה תוצרים נלווים. סביר מאוד להניח שאתם ראיתם בעיקר את הגירסה האמריקאית מ-2004, עם שרה מישל גלר, שגרפה כשלעצמה כ-187 מיליון דולר ברחבי העולם והניבה שני המשכונים בעייתיים מאוד ואיתחול (ריבוט) מ-2020. אם אתם מעדיפים את האימה האסייתית, שלדעת רבים היא משובחת יותר, תוכלו לבחור בין סרטים באחד מבין שלושה צירי זמן.

סך הכול הכנסות (נכון לתחילת 2023): כ-369 מיליון דולר


מקום 22 – יום שישי ה-13″

בשעה טובה אנחנו מגיעים לג’ייסון וורהס וסדרת סרטי “יום שישי ה-13”, שגם היא חורגת בהרבה מגבולות המסך הגדול. היא התחילה ב-1980 עם הסרט “יום שישי ה-13”, שגרף כ-60 מיליון דולר ברחבי העולם, ועברה במהלך השנים לא מעט תחנות: במנהטן, בחלל, בעתיד ושאר כיווני עלילה לא ברורים. האמת היא שהזיכיון הזה נח כבר מאז 2009, בה יצא הריבוט של “יום שישי ה-13”. הסרט המצליח ביותר הוא דווקא “פרדי נגד ג’ייסון”, שמפגיש בין שניים מאייקוני האימה הגדולים ביותר.

סך הכול הכנסות (נכון לתחילת 2023): כ-465 מיליון דולר


מקום 21 – “הטיהור”

ב-2013, יצא לאוויר העולם “הטיהור” והראה לנו מה היה קורה אם הפשיעה בארצות הברית הייתה מותרת למשך 12 שעות מדי שנה. הסרט, בכיכובם של אית’ן הוק ולנה הידי, גרף כמעט 90 מיליון דולר ברחבי העולם. אחר כך הגיעו ארבעה סרטים נוספים: “הטיהור 2: לשרוד את הלילה” (2014), “הטיהור 3: שנת בחירות” (2016), “הטיהור הראשון” (פריקוול של הטריולוגיה מ-2018, הנחשב למצליח מכולם עם הכנסות של כ-136 מיליון דולר) ו”הטיהור לנצח” מ-2021 –  סרט ההמשך ל”לטיהור 3″ בעל הכיוון הפוליטי, שיצא באיחור של שנת בעקבות משבר הקורונה. 

סך הכול הכנסות (נכון לתחילת 2023): כ-533 מיליון דולר



מקום 20 – “הרוע שבפנים”

האמת היא שלא מעט אנשים סבורים שסרטי “הרוע שבפנים” משתייכים לייקום הקולנועי המורחב של “לזמן את הרוע” – אולי בגלל הנוכחות של הבמאי ג’יימס וואן ופטריק ווילסון – אבל האמת היא שמדובר בזיכיון נפרד. הוא כולל נכון לעכשיו ארבעה סרטים: “הרוע שבפנים” (2010), “הרוע שבפנים 2” (2013), הפריקוול “הרוע שבפנים 3” (2015) “הרוע שבפנים 4: המפתח האחרון” (2021), המצליח ביותר בסדרה עד כה. סרטי “הרוע שבפנים” גרפו עד כה כ-540 מיליון דולר ברחבי העולם, סכום שבוודאי יעלה משמעותית עם “הרוע שבפנים 5: לפחד מהחושך” (תרגום חופשי), שיגיע לאקרנים במהלך יוני 2023.

סך הכול הכנסות (נכון לתחילת 2023): כ-542 מיליון דולר


מקום 19 – “סיוט ברחוב אלם”

בשנת 1984, נולד פרדי קרוגר ונכנס לסיוטים של כולנו. ווס קרייבן המנוח, אחד מאבות ז’אנר האימה בקולנוע, כתב וביים את הסרט הראשון בסדרת “סיוט ברחוב אלם” בתקציב צנוע של פחות מ-2 מיליון דולר. הסרט זכה לשבחי המבקרים והפך לאייקוני כמעט מדי יום, מה שהוליד – עד כה – שמונה סרטים נוספים ביניהם המשכונים שאיכותם מוטלת בספק, רימייק של רוב זומבי וגם את אותו קרוסאובר עם ג’ייסון וורהס, המצליח ביותר בסדרה המורחבת.

סך הכול הכנסות (נכון לתחילת 2023): כ-545 מיליון דולר


מקום 18 – “מגרש השדים”

“מגרש השדים” מ-1973 נחשב בעיני רבים לאחד מסרטי האימה הגדולים בתולדות הקולנוע, ולא קשה להבין למה. מותחן האימה העל טבעי של ויליאם פרידקין, המבוסס על רומן אמריקאי שראה אור שנתיים קודם לכן, הוליד כמה סצנות שנחקקו בזיכרון של כל חובב אימה. אם מוסיפים את ההקרנה המחודשת שלו, אי שם בתחילת שנות ה-2000, מקבלים הכנסות של כ-441 מיליון דולר. ארבעת סרטי ההמשך מגדילים את סך הכנסות הזיכיון לכ-589 מיליון דולר, אבל אל דאגה: באוקטובר 2023 צפוי לצאת המשכון של הסרט הקלאסי ההוא. בהמשך מתוכננים עוד שני סרטים נוספים.

סך הכול הכנסות (נכון לתחילת 2023): כ-589 מיליון דולר


מקום 17 – “אני אגדה”

סרט האימה הפוסט אפוקליטי “אני אגדה” מ-2007, בכיכובו של ויל סמית’, מדורג במקום השלישי ברשימת סרטי האימה המכניסים ביותר מאז ומעולם עם הכנסות של יותר מ-585 מיליון דולר. יכול מאוד להיות שאתם לא יודעים שהסרט מבוסס על רומן בעל אותו שם של ריצ’ארד מת’סון מ-1954, שהוליד עוד קודם לכן שני סרטים: “האיש האחרון בכדור הארץ” בכיכובו של וינסנט פרייס מ-1964 ו”איש האומגה” מ-1971 בכיכובו של צ’רלטון הסטון.

בחודש מרץ 2023 הוכרז על סרט ההמשך הצפוי, “אני אגדה 2”, בכיכובם של ויל סמ’ת ומייקל ב. ג’ורדן. אין ספק שההמשך הזה יעלה את הסרט כמה מקומות לפחות ברשימה. אלא אם הקהל יחליט להצביע ברגליים ולהחרים את סרטו של מי שביזה את טקס האוסקר.

סך הכול הכנסות (נכון לתחילת 2023): כ-589 מיליון דולר


מקום 16 – “מקום שקט”

עם שני סרטים בלבד, “מקום שקט” מצליח להתברג במקום ה-16 הסופר מכובד. סרט האימה הפוסט אפוקליפטי מ-2018, בכיכובה של אמילי בלאנט, מציג עולם הנשלט על ידי מפלצות המזהות את הטרף בעזרת חוש השמיעה. הסרט, בתקציב של כ-18 מיליון דולר, גרף כ-350 מיליון דולר ברחבי העולם. ההמשך הגיע שנתיים אחר כך והתקרב גם הוא ל-300 מיליון דולר. ב-2025 צפוי לצ הסרט השלישי בסדרה, מינוס אמילי בלאנט, כאשר עדיין לא ברור בדיוק היכן הוא ישתלב ביחס לסרטים הקודמים.

סך הכול הכנסות (נכון לתחילת 2023): כ-646 מיליון דולר


מקום 15 – “הצלצול”

“הצלצול”, או ביפנית “רינגו”, היא אימפריה של סרטי אימה במרכזם קלטת וידאו רצחנית וילדה מפחידה לא פחות בשם סמרה. בסך הכול תוכלו למצוא תחת הזיכיון הזה שמונה סרטים יפניים, שלושה סרטים אמריקאיים – “הצלצול” מ-2002 שגרף כמעט רבע מיליון דולר ושני ההמשכונים מ-2005 ומ-2017 – רימייק קוריאני, עיבודי מנגה, סדרות טלוויזיה, משחקי וידאו ועוד. בסך הכול גרפו סרטי “הצלצול” למעלה מ-654.5 מיליון דולר ברחבי העולם. נכון לעכשיו לא ידוע אם מתוכנן סרט נוסף, כשלפני כמה שנים שמענו על רעיון ליצור סרט המשלב בין “הצלצול” לסרטי “הטינה”. 

סך הכול הכנסות (נכון לתחילת 2023): כ-655 מיליון דולר



מקום 14 – “יעד סופי”

סרטי “יעד סופי” מראים, פשוטו כמשמעו, שאתה לא יכול להתחמק מהמוות. הם השפיעו על רבים מחובבי האימה – שמפחדים עד היום, למשל, לעמוד בפקק מאחורי משאית הנושאת בולי עצים – וגם הצליחו לא רע בקופות. חמשת סרטי יעד סופי – החל מהראשון בשנת 2000 ועד החמישי שהופץ 11 שנה לאחר מכן – גרפו עד עכשיו יותר מ-665 מיליון דולר ברחבי העולם. המספר בוודאי יעלה בצורה משמעותית עם הסרט השישי, שנמצא בשלבי פיתוח מתקדמים.

סך הכול הכנסות (נכון לתחילת 2023): כ-665 מיליון דולר


מקום 13 – “צעקה”

אם אתם אוהבים סרטי אימה וגדלתם לתוך שנות האלפיים, סביר מאוד להניח שצפיתם בסרטי “הצעקה” יותר מפעם אחת. הסלאשרים המודרנים של ווס קרייבן, שמעמידים במרכזם תעלומה מדממת נוסח “מי הרוצח”, הציגו לעולם לראשונה את גוסטפייס ב-1996 – הסרט שנחשב עד היום למצליח בסדרה עם הכנסות של כ-173 מיליון דולר. עם זאת, גם הסרטים הבאים הצליחו לא מעט והניבו עד עכשיו כמעט 750 מיליון דולר ברחבי העולם.

גם כאן, מדובר במספר שצפוי להשתנות בקרוב מאוד: פברואר 2023, בו הסרט השישי בסדרה יגיע למסכים ויעלה אותה בוודאי לעשיריה הראשונה.

סך הכול הכנסות (נכון לתחילת 2023): כ-744.4 מיליון דולר




מקום 12 – “הטורף”

סדרת סרטי “הטורף” החלה ב-1987 עם המאבק של ארנולד שוורצנגר בחייזר האימתני בלב הג’ונגל, שהופק בתקציב של כ-15 מיליון דולר וגרף הכנסות של פי ארבעה לערך. אחר כך הגיע ההמשך, ללא שוורצי, שהעביר את שדה המשחק ללוס אנג’לס והניב הכנסות של כ-30 מיליון דולר. הסדרה המשיכה בשנות העשרה, עם שני עיבודים בעייתיים: “טורפים” (2010) ו”הטורף” (2018) – שזכו להצלחה סבירה אם כי לא אסטרונומית. מה שמעניין ביותר הגיע ב-2022, עם “טרף” שהגיח ישירות ל- Hulu ולשירות דיסני פלוס בישראל – מה שמלמד אותנו שעם עליית שירותי הסטרימינג, במקביל או במקום להפצה בקולנוע, רשימות דוגמת אלה עשויות להיות פחות רלוונטיות בעתיד.

סך הכול הכנסות (נכון לתחילת 2023): כ-744.5 מיליון דולר


מקום 11 – “מלתעות”

בשדה טובה אנחנו מגיעים לסרט שנחשב ל”שובר הקופות הראשון בתולדות הקולנוע” – “מלתעות” המופתי של סטיבן שפילברג מ-1975, שהניב עד עכשיו למעלה מ-470 מיליון דולר (כולל הקרנות מחודשות שנעשו בעשורים שחלפו מאז, האחרונות עוד השנה). אחר כך הגיע המשך בינוני ב-1978 ועוד שני סרטים איומים ונוראים בשנות ה-80. הראשון שבהם ניסה להציג לעולם את בשורת סרטי התלת ממד, מה שהצליח באופן חלקי בלבד עם הכנסות של כ-45 מיליון דולר. עד עכשיו הניבו סרטי “מלתעות” כ-820 מיליון דולר.

בשנים האחרונות שמענו על כמה רעיונות שנזרקו לאוויר העולם, למשל רצון של שפילברג לפריקוול שמחזיר אותנו לתקופת מלחמת העולם השנייה. ככל הידוע לנו, פרק חדש בסאגת הכריש האימתני לא נמצא עוד בפיתוח.

סך הכול הכנסות (נכון לתחילת 2023): כ-819 מיליון דולר


מקום 10 – “ליל המסיכות”

עוד זיכיון אימה שממשיך להיות רלוונטי עד עצם היום הזה הוא “ליל המסיכות” – ויש שיגידו, חבל שכך. יצירת המופת של ג’ון קרפנטר מ-1978, שהולידה את אייקון האימה מייקל מאיירס ותרמה מאוד להתפתחות סרטי הסלאשר, נחשבת עד היום למצליחה בסדרה עם הכנסות של יותר מ-255 מיליון דולר. אחר כך הגיעו לא פחות

מ-12 סרטי המשך, וקל מאוד ללכת לאיבוד בין צירי הזמן, סרטי ההמשך, הרימייקים ושאר ירקות. רק לאחרונה “האלווין: הסוף” ירד מהאקרנים, אחרי הכנסות של למעלה מ-100 מיליון דולר ברחבי העולם. משהו אומר לנו שמייקל מארייס עדיין לא סיים לרצוח את כל מי שבא ליד.

סך הכול הכנסות (נכון לתחילת 2023): כ-877 מיליון דולר



מקום 9 - "פעילות על טבעית"

הסרט הראשון במה שתהפוך להיות זיכיון "פעילות על טבעית" נחשב לאחת ההצלחות הסנסציוניות של קולנוע האימה בעשורים האחרונים. הסרט בהפקתו של אורן פאלי הישראלי, בתקציב מגוחך של 15,000 דולר (!), גרף הכנסות של יותר מ-193 מיליון דולר ברחבי העולם (!!). גם כאן זכינו לראות פריקוולים, סרטי המשך ואפילו סרט תלת ממדי אחד, שמביאים את הזיכיון ליותר מ-890 מיליון דולר. יכול מאוד להיות שהזיכיון יגיע עוד במהלך 2023 לרף הסופר מרשים של מיליארד דולר, עם הסרט השמיני שצפוי להגיח למסכי הקולנוע.

סך הכול הכנסות (נכון לתחילת 2023): כ-890.5 מיליון דולר


מקום 8 - דרקולה

את המקום השמיני תופס הערפד המפורסם ביותר בעולם, פרי יצירתו של ברם סטוקר. דרקולה הוא דמות האימה אותה גילם מספר השחקנים הרב ביותר, עם כמות העיבודים שנכון לעכשיו נחשבת לרחבה ביותר. סך הכול 15 סרטים הולידו הערפד מטרנסילבניה ודמויות המשנה - כולל כמובן צייד הערפדים אברהם ואן הלסינג. הסרט בכיכובו של יו ג'קמן מ-2004 הניב כ-300 מיליון דולר, הסכום הגבוה ביותר עד כה לזיכיון. עוד ראויים לאזכור "דרקולה ההתחלה" מ-2014 (כ-217 מיליון דולר) ו"דרקולה" מ-1992 (כ-215 מיליון דולר). שאר העיבודים הניבו סכומים שנעים בין כמה עשרות אלפי דולרים לכמה עשרות מיליון דולרים.

סך הכול הכנסות (נכון לתחילת 2023): כ-892 מיליון דולר


מקום 7 - "מת לצעוק"

הפארודיה המשעשעת לפרקים ומאכזבת לפרקים אחרים, "מת לצעוק", ניצבת במקום השביעי. הסרט המצליח ביותר, "מת לצעוק" בכיכובה של אנה פאריס משנת 2000, הניב כ-278 מיליון דולר. אחריו ברשימה תמצאו את "מת לצעוק 3" (כ-220 מיליון דולר), "מת לצעוק 4" (כ-178 מיליון דולר), "מת לצעוק 2" (כ-141 מיליון דולר") והסרט האחרון בזיכיון נכון לעכשיו - "מת לצעוק" 5 מ-2013, עם הכנסות של כ-78 מיליון דולר. אולי הביקורות האיומות שהוא זכה להן תרמו לכך.

נכון לעכשיו, לא ידוע לנו על כוונה לייצר פארודיות מטופשות נוספות תחת הזיכיון.

סך הכול הכנסות (נכון לתחילת 2023): כ-896.5 מיליון דולר


מקום 6 - "חניבעל"

את המקום השישי תופס עוד אחד מנבלי האימה המזוויעים ביותר: הפסיכיאטר המבריק, הרוצח הסדרתי והקניבל חניבעל לקטר, תוצר רומנים של תומאס האריס שזכה לשלל עיבודים בקולנוע ובטלוויזיה. אין צל של ספק שיצירת המופת כאן היא "שתיקת הכבשים" מ-1991, סרט האימה היחידי שזכה עד כה באוסקר. הסרט גרף כמעט 273 מיליון דולר ברחבי העולם, אבל למרבה ההפתעה הוא לא הרווחי ביותר תחת הזיכיון. את התואר המכובד מקבל "חניבעל" מ-2001 עם הכנסות של כמעט 352 מיליון דולר.

סך הכול הכנסות (נכון לתחילת 2023): כ-924 מיליון דולר






מקום 5 - "המסור"

ג'ון קריימר ("ג'יגסואו") החידות החולניות והבובה בילי, תחת זיכיון "המסור", הם הראשונים בסקירה שלנו שעוברים את רף מיליארד הדולרים. הסרט הראשון מ-2004, עם זאת, הוא ההצלחה הסנסציונית ביותר: למעלה מ-103 מיליון דולר, ברחבי העולם, לסרט שהופק בתקציב של כ-1.2 מיליון דולר בלבד. הזיכיון מצליח לשמור על יציבות מרשימה, כאשר שבעת מבין תשעת הסרטים עד כה הצליחו לעבור את רף 100 מיליון הדולרים ברחבי העולם. המספר הזה רחוק מלהיות סוף פסוק כאשר בשנים הקרובות צפוי סרט עשירי, כשהחדשות הטובות הן שטובין בל יחזור לגלם את הרוצח הפסיכופט.

סך הכול הכנסות (נכון לתחילת 2023): כמיליארד דולר


מקום 4 - "זה"

"זה" הוא הזיכיון עם כמות הסרטים הקטנה ביותר ברשימה שלנו: שני סרטים בלבד, עד כה. אבל כשהסרט הראשון שבהם נחשב לסרט האימה המכניס ביותר מאז ומעולם, ושההמשך הישיר שלו ממוקם בחמישייה הראשונה גם כן, אפשר להבין איך זה קורה. פניוויז, הליצן מדרי של סטיבן קינג, משאיר אבק למתחרים. הסרט הראשון מ-2017 גרף סכום בלתי נתפס של כ-700 מיליון דולר, וההמשך - למרות דירוג ה-R והעובדה שנמשך למעלה משעתיים וחצי - הסתפק בכ-473 מיליון דולר בלבד. 

סך הכול הכנסות (נכון לתחילת 2023): כ-1.2 מיליארד דולר


מקום 3 - "האויב שבפנים"

את המקום השלישי מקבלת סדרה בת עשרה סרטים, המבוססים על משחקי מחשב מצליחים מאוד. סרטי "האויב שבפנים" משלבים בין מתח, אימה או במילים אחרות: מילה יובוביץ' (ברוב הסרטים) מכסחת את הצורה לזומבים ונלחמת בתאגיד מושחת. הזיכיון יצא לדרך לפני יותר מ-20 שנה, עם "האויב שבפנים" שהניב כ-103 מיליון דולר. אחר כך הגיעו המשכים שניפצחו קופות, בראשם "האויב שבפנים: הפרק האחרון" מ-2017 (כ-314 מיליון דולר), "האויב שבפנים: החיים שאחרי" מ-2010 (כ-300 מיליון דולר) ו"האויב שבפנים: הגמול" (כ-240 מיליון דולר). הסרט האחרון עד כה תחת הזיכיון, "האויב שבפנים: ברוכים הבאים לראקון סיטי", ריבוט עם קיה סקודלאריו, לא הצליח להתרומם וגרף כ-42 מיליון דולר בלבד.

סך הכול הכנסות (נכון לתחילת 2023): כ-1.28 מיליארד דולר


מקום 2 - "הנוסע השמיני"

עוד זיכיון שמלווה אותנו כמה כמה עשורים, וטוב שכך, הוא "הנוסע השמיני". שמונת סרטי הזיכיון גרפו עד עכשיו כ-1.65 מיליארד דולר, וגם כאן זה לא סוף פסוק. זה התחיל עם הסדרה המקורית - וללא ספק המשובחת יותר - שכללה את "הנוסע השמיני" של רידלי סקוט מ-1978 (כ-205 מיליון דולר), "הנוסע השמיני 2" של ג'יימס קמרון מ-1986 (כ-183 מיליון דולר) ושני סרטים נוספים, שהצליחו יפה למרות ביקורות צוננות יותר. מה שהצליחו אפילו יותר הם שני סרטי הפריקוול משנות העשרה: "הנוסע השמיני: קובנאנט" עם כ-240 מיליון דולר, ומעל הכול "פרומתאוס" מ-2012 שגרף יותר מ-403 מיליון דולר. בשנים הקרובות צפוי פריקוול נוסף וכן סרט חדש שיעמוד ככל הנראה בפני עצמו.

סך הכול הכנסות (נכון לתחילת 2023): כ-1.65 מיליארד דולר


 


מקום 1 - "לזמן את הרוע"

המקום הראשון לא צפוי להפתיע אתכם, וגם כאן נראה שממש בקרוב נמשיך לשבור שיאים. היקום הקולנועי של "לזמן את הרוע", בכיכובם של החוקרים אדי ולוריין, הבובה אנאבל, הנזירה ובקרוב מאוד גם דמויות נוספות, גרף עד כה כ-2.1 מיליארד דולר ברחבי העולם. במקום הראשון, אגב, ניצב דווקא "הנזירה" החלש מ-2018, שגרף כ-365 מיליון דולר. אחריו ברשימה "לזמן את הרוע 2" (כ-322 מיליון דולר), "לזמן את הרוע" (כ-320 מיליון דולר), "אנאבל 2" (כ-306 מיליון דולר"), "אנאבל" (כ-257 מיליון דולר"), "אנאבל 3" (כ-231 מיליון דולר"), "לזמן את הרוע: בשליחות השטן" (כ-206 מיליון דולר) ו"מקוללת" עם 123 מיליון דולר בלבד.

זה בטח לא יסתיים כאן, כשרף ה-3 מיליארד דולר ממש לא אסטרונומי. ככה זה שב-2023 צפוי להגיע למסכים סרט ההמשך של "הנזירה". בהמשך צפויים גם סרט רביעי בסדרת "לזמן את הרוע" (המשך ישיר ל"לזמן את הרוע: בשליחות השטן"). מעריצי הזיכיון אולי יתאכזבו לשמוע שהסרט המתוכנן על "האיש העקום" מ"לזמן את הרוע 2" בוטל, נכון לעכשיו.

סך הכול הכנסות (נכון לתחילת 2023): כ-2.13 מיליארד דולר