סלבריטאי אימהסרטי אימה

יופי פראי: 13 סיבות (בערך) להכיר את סרטי האימה של אוליביה ויילד

הפעם הראשונה שאוליביה ויילד משכה את תשומת ליבי הייתה, כמו הרבה אחרים, כשראיתי – באיחור של כמה שנים – את סדרת המופת "האוס". בתחילת העונה הרביעית, אחרי שהצוות של ד"ר האוס מתפרק, הוא בוחן מועמדים חדשים. ויילד הייתה שם, בדמות של רמי האדלי, הידועה יותר בכינוי שלה "13" (על פי המספר שלה בתהליך המיון המשעשע של האוס, מספר שאנחנו אוהבים באופן כללי). מעבר לעובדה שהדמות עצמה הייתה מעניינת ומרגשת, עם הגילוי שהיא חולה במחלת הנטינגטון האיומה וחשוכת המרפא והיחסים המורכבים שלה עם נשים וגם קולגה שחורה, ויילד הצליחה להתבלט ביכולות המשחק וכמובן שגם המראה עוצר הנשימה שלה.

כהרגלי בקודש, בשלב מסוים ניסיתי לגלות מאיפה היא מוכרת לי, ובעיקר: אילו סרטי אימה היא עשתה בעבר וגם תעשה, בין אם בתור שחקנית ובין אם בתור במאית, תפקיד בו היא הראתה לא מעט כישרון גם כן. כמו שתראו מיד, למרות שקשה לטעון שאוליביה ויילד היא אייקונית אימה או שחקנית שעשתה יותר מדי זוועתונים, כחלק מהקאסט או מאחורי המצלמה, יש לה כמה תפקידים זכורים. והכי חשוב: היא כאן כדי להישאר, ככה שסביר מאוד להניח שהרשימה הזו תמשיך ותתעדכן בשנים הקרובות.

יופי פראי? תמונת AI של אוליביה ויילד
יופי פראי? תמונת AI של אוליביה ויילד

ממשפחה של עיתונאים לקדמת המסך

אוליביה ויילד, או בשמה המלא אוליביה גיי'ן קוקבורן (Olivia Jane Cockburn), נולדה בניו יורק לפני קצת יותר מ-41 שנה, להורים שעסקו בתחום העיתונות (האם, לזלי קוברן, הייתה גם אחת המפיקות של תוכנית התחקירים "60 דקות"). למרות המקצועות של ההורים, שלדברי ויילד הפכו אותה ל"מאוד ביקורית ואנליטית", היא עצמה חלמה להיות שחקנית – לדבריה עוד מגיל שנתיים (!). לאחר סיום לימודי בתיכון ובאקדמיית פיליפס במצ'סטוסטס ב-2002, היא למדה משחק בבית ספר בדבלין, בירת אירלנד. כבר בתיכון, אגב, שינתה את שם משפחתה ל"ויילד" כאות כבוד לאוסקר ויילד, ולציון העובדה שהמשפחה שלה כללה לא מעט עיתונאים וסופרים שהשתמשו בשם עט. 

בשנים שלאחר מכן, ויילד הגיחה בהדרגה למסך הקטן והגדול. התפקיד הראשון שלה היה בסדרת הטלוויזיה "Skin", בה השתתפה בשישה פרקים. היא שיחקה בתפקיד קטן בקומדיה המצוינת "איזו מין שכנה" (2004), על תלמיד תיכון (אמיל הירש) שמגלה שהשכנה הלוהטת שלו (אלישה קאת'ברט, שבאותן שנים היה נראה שהולכת לכיוון של שחקנית אימה) היא שחקנית פורנו. ויילד גילמה שם תפקיד קטן, של תלמידת תיכון פופולארית שזוכה להצעה מהמפיק המרושע, תפקיד שהעניק לה שם וכמה שורות, אבל לא יותר מזה. 

 

הפריצה האמיתית של אוליביה ויילד הגיעה בתפקיד משני בדרמת הנעורים המצליחה "The O.C.‎", שם גילמה במשך 13 פרקים במהלך העונה השנייה את אלכס קלי, שם גילמה ביסקסואלית שיוצאת הן עם סת' כהן (אדם ברודי) והן עם מריסה קופר (מישה ברטון, עוד פספוס עצום שעשה מאז הרבה סרטי אימה כושלים). ויילד אמנם רצתה לשחק את מריסה קופר וגם נבחנה לתפקיד, אבל בסופו של דבר הפסידה בקרב לברטון. למזלה היא השאירה רושם מספיק חיובי כדי לקבל תפקיד משנה.

אחרי הפריצה הראשונית, ראינו אותה בתפקידי משנה בכמה וכמה סרטים: "אלפא דוג" (2006), בתור בת הזוג של סוחר הסמים ג'וני טרולאב (שוב אמיל הירש), בתפקיד שכלל גם עירום; "הרעיונות המגניבים של ביקפורד שמקלר" (2006), שהראה יכולות קומיות מרשימות; "שלושת הימים הבאים" (2010), כאחת החברות המסייעות לפרופסור בקולג' (ראסל קרואו) להוכיח שאשתו (אליזבת בנקס) הואשמה ברצח על לא עוול בכפה ואחרים. במקביל הגיע התפקיד ההוא ב"האוס", במשך כ-80 פרקים מהעונות 7-4 ומעט מעונה 8, שכבר הפך אותה לשם מוכר הרבה יותר.

רופאה מסוג אחר. אוליביה ויילד (AI)
רופאה מסוג אחר. אוליביה ויילד (AI)

אוליביה ויילד מתחילה לשבור קופות

ב"טרון: המורשת" של וולט דיסני מ-2010, המשך לקלאסיקת המדע בדיוני "טרון" מ-1982, אוליביה ויילד הופיע כבר על כמה מהפוסטרים של הסרט, בתור השחקנית מ"האוס". הסרט הופק בתקציב של כ-170 מיליון דולר וגרף כ-400 מיליון דולר, סכום מרשים מאוד – במיוחד בהתחשב בעובדה שהביקורות שקיבל היו מעורבות. ויילד, בתפקיד של לוחמת מיומנת מסוג "אלגוריתם איזומורפי" בעולם הדיגיטלי של הסרט, משכה אליה הרבה תשומת לב.

"עולם הזמן" (2011) הוא מותחן מדע בדיוני עם רעיון מעולה – עולם בו הזמן שלנו הוא לא רק כסף, אלא גם החיים, בזכות שינוי גנטי שגורם לכך שאנשים מגיל 25 יחיו לנצח אלא אם הזמן שלהם, כלומר הכסף, יאזול – שהיה מוצלח רק באופן חלקי. ויילד גילמה את אמו (!) של גיבור הסרט, בכיכובו של ג'סטין טימברלייק, והיא אחראית לאחת הסצנות היותר מוצלחות ומרגשות בסרט, בה הזמן שלה אוזל לנצח.

על התפקיד של ויילד "בהפלישה למערב" (2011) כתבנו כבר בסקירה שלנו על סרטי פלישת חייזרים, מהסיבה הפשוטה שהסרט הציג קונספט מדליק שמשלב בין מערבון תקופתי לבין סרט חייזרים, קאסט מטורף (דניאל קרייג, האריסון פורד, סאם רוקוול, פול דנו ואחרים) וכמה סצנות מעולות, כולל אחת בה אלה סווינסון, בגילומה של ויילד, חוזרת לחיים בעירום ומגלה את הסוג המסתורי שלה.

שחקנית ורסטילית, עם צדדים מפחידים (AI)
שחקנית ורסטילית, עם צדדים מפחידים (AI)

ויילד עבדה עם הבמאים הנחשבים ביותר בהוליווד, כמו יצירת המופת "היא" (2013) של ספייק גונז', שזכה בפרס האוסקר על התסריט והיה מועמד בארבע קטגוריות נוספות, שם גילמה תפקיד קטן של בליינד דייט לבחור (חואקין פניקס) שמנהל מערכת יחסים עם עוזרת וירטואלית מבוססת בינה מלאכותית שלו (קולה של סקרלט ג'והנסון), בסרט שהיום נראה רלוונטי יותר מתמיד. בשנים שלאחר מכן ראינו אותה גם ב"בבילון" האיכותי אבל המבולגן והארוך מאוד של דמיאן שאזל בתפקיד משני של אחת מנשותיו של בראד פיט, בסרט המרוצים "Rush" משנת 2013 בתור הדוגמנית ובת הזוג של רוכב המרוצים ג'יימס האנט (כריס המסוורת'), בסדרת הטלוויזיה "ויניל" של מרטין סקורסזה ומיק ג'אגר ועוד.

רשימת התפקידים של ויילד כוללת גם את הקומדיה הפרועה "חיים בהחלפה" (2011), שכללה סצנה סקסית במיוחד; המותחן הבינוני "המלכודת" (2012); קומדיית האינדי המוצלחת "חברים לשתייה"' (2013), שהיא גם הייתה אחת המפיקות שלו בפועל; הקומדיה המופרעת "ברט וונדרסטון המופלא" (2013) לצד סטיב קארל; "גוף שלישי" (2013) הפרובוקטיבי, בתפקיד פרובוקטיבי של המאהבת של ליאם ניסן; קומדיית הכריסמס "אוהבים את הקופרס" (2015) – והרשימה עוד ארוכה. 

Shop now for our new Halloween décor!

אוליביה ויילד עוברת (גם) לבימוי

ב-2019 הגיע הסרט הראשון בבימויה של ויילד, "חורשות את הלילה" (Booksmart), שזכה לביקורות מצוינות. במרכזה של קומדיית הנעורים הזו שתי חברות "חרשניות", בגילומן של ביני פלדסטין ("ליידי בירד", "שכנים 2", "מה שקורה בצללים") וקייטלין דיוור ("אוון הנסן היקר", "אף אחד לא יציל אותך" ו"האחרונים שבינינו"), שאחרי ההצטיינות בתיכון מחליטות להקדיש את הלילה האחרון שלפני הטקס להשלמת כל מה שהן לא עשו במהלך הלימודים. הסרט היה מרגש, מצחיק מאוד לפרקים, אבל הראה גם את הבעייתיות המסוימת של ווק, שהלכה לדעת כותב שורות אלה קצת יותר מדי עם תרבות ה"Woke" על נגזרותיה: פמיניזם, דמויות שוליים (עבת משקל וקווירית) וכדומה.

אחרי "חורשות את הלילה", ויילד הייתה כבר במאית מבוקשת בקרב אולפני הוליווד. ב-2022, היא ביימה את "אל תדאגי יקירתי" (Don't Worry Darling), אליו עוד נחזור בהמשך.

אוליביה ויילד נגד ישראל? תלוי את מי שואלים

את אוליביה ויילד תמצאו ברשימות רבות נוסח "הנשים הסקסיות ביותר", וכשרואים את התמונות שלה אפשר להבין למה. אחד התארים המיוחדים שהיא זכתה לו הוא "הסלבריטאית הצמחונית הסקסית ביותר", מהסיבה הפשוטה שהיא הייתה פעם צמחונית וגם טבעונית. היום, ככל הידוע לנו, היא פסקרטיאנית ("צמחודג") – כלומר מישהי שאוכל דגים ומאכלי ים, אבל לא בשר מבעלי חיים יבשתיים.

ויילד לוקחת חלק באקטיביזם פוליטי, בנושאים לגיטימיים כמו חינוך ובריאות בהאיטי, חירויות אזרחיות, העוני העולמי, מזון הוגן, תסמונת דאון וכמובן שגם זכויות נשים. בצד השלילי, תוכלו לראות לא מעט שאלות שמנסות לתהות אם אוליביה ויילד אנטישמית, או לפחות נגד ישראל, כתוצאה מכמה פוסטים מטופשים שהיא שיתפה מאז השביעי באוקטובר (בסגנון "העיניים על רפיח" ושאר שטויות מעצבנות אפילו יותר). ב"חורשות את הלילה", אפשר לראות פוסטר של Free Palestine על קירות החדר של אחת הבנות. האם מדובר בניסיון של ויילד להראות את הדעות הפוליטיות שלה דרך דמויות בסרט, או דווקא בבנייה של דמות ספציפית?

נראה שלאורך זמן ויילד דווקא איתנו. באתרים שמאגדים סלבריטאים שבצד שלנו, כמו פרויקט "Israel Loves Back", אפשר לראות אותה ברשימה המכובדת יחד עם שמות שיהודים כתומכי ישראל, כמו אדם סנדלר, איימי שומר, בן סטילר, דיוויד שויימר, קנדל ג'נר ואחרים. ויילד שיתפה גם פוסטים נייטרליים יותר וחתמה על יוזמות קצת פחות אנטישמיות מאלה שצצות בהוליווד, כמו הקריאה לשחרור החטופים שמוחזקים על ידי חמאס, כחלק מקמפיין שהכותרת שלו היא #NoHostageLeftBehind, שכן גינה את האלימות של חמאס (למרבה הצער, זה לא מובן מאליו) וקרא לישראלים ולעם הממוצא לחיות בשלום זה לצד זה.

בעדינו? יש מצב. אוליביה ויילד (AI)
בעדינו? יש מצב. אוליביה ויילד (AI)

מערכות היחסים הפרועות של ויילד

אוליביה ויילד עברה כמה מערכות יחסים סוערות במהלך השנים. ב-2003 היא התחתנה עם טאו רוספולי, איש אשכולות של ממש: מוזיקאי ונגן גיטרת פלמנקו, יוצר סרטי דוקו ושושלת למשפחת האריסטוקרטים רספולי מרומא. טקס החתונה של השניים, בזמן שויילד הייתה בת 19 בלבד, התרחש בלא אחר מאשר אוטובוס בית ספר (!), לעיני מספר קטן מאוד של מוזמנים. ויילד הסבירה אחר כך שהיא בחרה בלוקיישן המוזר כי רצתה לשמור על הנישואים הסודיים, וכנראה שאוטובוס בית ספר הוא המקום הסודי ביותר שאפשר למצוא אחרי מקלט אטומי.

הנישואין החזיקו מעמד עד 2011, והשניים התרגשו בשל מה שהוגדר על ידי ויילד בתור "פערים שאי אפשר לגשר עליהם". כמה חודשים לאחר מכן היא יצאה עם השחקן והקומיקאי ג'ייסון סודייקיס ("טד לאסו", "אנחנו המילרים", "איך להיפטר מהבוס?"), אבל החיים המשותפים שלהם היו רחוקים מלהיות קומדיה רומנטית. הם התארסו ב-2013, אבל לא התחתנו למרות שנולדו להם שני ילדים. בסוף 2020 הם נפרדו, כשהם לכאורה שומרים על יחסים תקינים וחמים, אבל ייתכן מאוד שבפועל היו מתחת לפני השטח צדדים אפלים יותר. רגע השפל היה מכתב שסודייקיס העביר לויילד דווקא באמצע אירוע חגיגי לקידום הסרט "אל תדאגי יקירתי", כשהשליח העביר את המכתב לויילד המופתע בזמן הנאום.

לפי השמועות, סודייקיס זעם על מערכת היחסים של ויילד עם בן הזוג המפורסם הבא שלה, הזמר-שחקן הארי סטיילס אותו היא ביימה באותו סרט. ויילד וסטיילס יצאו במשך כמעט שנתיים, אבל גם כאן סיפור האהבה הסתיים בפרידה.

היום, לפי הדיווחים, ויילד נמצאת במערכת יחסים עם שחקן כדורסל בעבר, ושחקן קולנוע בהווה, בשם דיין דילייגרו. העיתונות בישראל התמקדה בעובדה שהוא יהודי עם אזרחות ישראלית, אפרופו השאלה האם אוליביה ויילד בעד או נגד ישראל. דילייגרו גם היה אמור לשחק בהפועל גלבוע/גליל אבל נאלץ לוותר על החלום בעקבות פציעה, ועזב את הקבוצה אחרי משהו כמו שני משחקים ו-12.5 דקות, אם אפשר לסמוך על אתרי הסטטיסטיקות. הוא זכה עם נבחרת הכדורסל של ארצות הברית במדליית הזהב במשחקי המכביה ה-18 ב-2029.

מה שמעניין אותנו יותר הוא התפקידים של דילייגרו עשה בקולנוע, בעיקר של מפלצות בסרטי אימה. ראינו את דילייגרו בתור הטורף בגרסה המחודשת והמצוינת "טרף" מצד 2022, אחד מסרטי האימה המשובחים של אותה שנה. הפילמוגרפיה של השחקן בעולם האימה כוללת גם את הדובי הרצחני צ'ונסי בסרט "דמיוני" של בלאמהאוס, הדמות של היצור האגדי ביגפוט בסרט "מפלצות קליפורניה" (2023) את ה"חסידה" (או בעצם מעין יצור חייזרי דמוי חסידה) בסרט קצר בעל השם Stork בסרט האונתולוגי V/H/S/Beyond מ-2024, וגם את ה"זאב הראשי" בסרט הבינוני "אנשי הזאב" עם פרנק גרילו וקתרינה לאו. בטלוויזיה, היא גילם בין השאר שד בשם BA'AL בפרק החמישי של העונה הראשונה של "סיפורי אימה אמריקאיים", הספין אוף של "אימה אמריקאית".

לעזאזל, הבחור הזה ראוי לכתבה בפני עצמו. אבל נחזור לאוליביה ויילד, כי לשמה התכנסנו כאן הפעם.

אילו סרטים ותוכניות טלוויזיה עם אוליביה ויילד משתייכים לז'אנר האימה?

אוליביה ויילד היא עדיין לא מלכת צעקה, בחורה אחרונה או סתם מישהי שעושה הרבה סרטי אימה. היא אמרה פעם שתמיד רצתה לשחק בסרט אימה, ושבתור ילדה הייתה לה ספריה של סרטים מהז'אנר האהוב עלינו בחדר השינה, אבל מספר ההופעות שלה בסרטי אימה הוא עדיין מצומצם מאוד. החדשות הטובות הן שאוליביה ויילד היא עדיין צעירה, ככה שיש לפניה עוד הרבה סרטים, סביר להניח גם מפחידים.


התיירים (2006)

התיירים Turistas פוסטר

ההופעה הראשונה של אוליביה ויילד בז'אנר האימה, ואחת ההופעות הראשונות של בקולנוע באופן כללי, הייתה בסרט "התיירים" (Turistas) של ג'ון סטוקוול ("סודות בים הכחול", "בלו קראש" וסדרת הטלוויזיה "Cheaters").  הסרט עוקב אחר קבוצה של תרמילאים אמריקאים צעירים שעוברים תאונת אוטובוס בברזיל, מוצאים את עצמם מסוממים ובהמשך נאבקים על חייהם מול רשת של סוחרי איברים, שכולאים אותם במטרה – נו – לנתח את הגוף שלהם, להוציא מהם איברים חיוניים ולמכור אותם לקונים עשירים. ובעוד כמה סכנות ברזילאיות. 

ויילד מגלמת בסרט את באה, שיוצאת למסע ביחד עם אחיה (ג'וש דוהאמל, "רובוטריקים", "באהבה, סיימון"), חברתה (בו גארט, "ארבעת המופלאים: עלייתו של הגולש הכסוף", "טרון: המורשת"), נאבקת על חיים יחד עם מצטרפים אחרים למסע, בסרט שכולל גם Gore בכמויות סבירות. ויילד והקאסט עושים כאן עבודה מספקת בהחלט, גם אם יש שיגידו שבגד הים של ויילד שמלווה אותו חלק גדול מהסצנות מושך את תשומת הלב לא פחות ממנה. העלילה מעניינת עם כמה רגעים מוותחים, גם אם רחוקה מלהיות מפתיעה או מסעירה מדי. הסרט זכה לביקורות מעורבות עד שליליות והחזיר רק בקושי את התקציב שלו (כ-10 מיליון דולר), עם הכנסות של קצת פחות מ-15 מיליון דולר ברחבי העולם.

"התיירים" הוא הסרט האמריקאי הראשון שצולם כולו בברזיל. הבמאי, ג'ון סטוקוול, סיפר שהיה להוט לביים את הסרט מהרגע שקרה את התסריט, שהזכיר לו חוויה מפחידה שעבר בפרו: שלושה ילדים בני 13 ירו בו והוא פנה למשטרה, שהציעה לתת לו להרוג אותם אם ישלם לה 300 דולר. הסרט עורר מחאות וקריאות להחרמה בברזיל, בטענה שהוא מציג את המדינה בצורה שלילית ועלול לפגוע בתיירות שלה. דוהאמל התנצל פובמית בתוכנית של ג'יי לנו, גארט ציינה לטובה את החוויה שלה מהצילומים בברזיל וטענה שהסרט לא עוסק במדינה ספציפית אלא ב"צורך להיות מודעים", ובסופו של דבר סוכנות התיירות הברזילאית ציינה שלמרות הדימוי השלילי, צופים יוכלו לבצע את האבחנה בין מציאות לבין דימיון.


Addams Family


אפקט לזרוס (2015)

אפקט לזרוס פוסטר

תסמונת לזרוס (Lazarus Syndrome), הידועה גם בתור "חזרה לחיים לאחר החייאת לב-ריאה כושלת", מתארת מצב בו קצב הלב חוזר לפעול באופן תקין וספונטני אחרי ניסיונות החייאה שנכשלו. התופעה, שהתרחשה כמה עשרות פעמים בעשורים האחרונים, קיבלה את השם שלה מהדמות של לזרוס, שלפי הברית החדשה חזרה לחיים על ידי ישו. התסמונת הזו היא הבסיס לסרט האימה "אפקט לזרוס" (The Lazarus Effect), בבימויו של דיוויד גלב, שהציג אחלה של קאסט: לא רק אוליביה ויילד, אלא גם מארק דופלס (הבחור הקריפי מסרטי "Creep" המעולים, "ג'ף שחי בבית"), אוון פיטרס (ה-כוכב של "אימה אמריקאית", "דאהמר – מפלצת: סיפורו של ג'פרי דאהמר"), שרה בולגר ("יומני העש" וסרט הבייביסיטרית המשוגעת המהנה "אמילי") והזמר-שחקן הסופר מוערך דונלד גלובר.

הסרט סובב סביב קבוצה של סטודנטים לרפואה שמנסים למצוא דרך להחזיר חיים למתים, הפעם בעזרת סרום מיוחד בשם "לזרוס". בהתחלה הניסוי שלהם הוא על בעלי חיים, אבל אחרי שהדיקן סוגר להם את השאלטר, הם מבצעים אותו במחתרת. זואי (ויילד) עוברת במסגרת הניסוי לעולם המתים וחוזרת ממנו, אבל אם ראיתם כבר סרטים מהסוג הזה, אתם בטח יכולים להסיק שהיא לא חוזרת ממנו אותו דבר, אלא בתור יישות שמתחילה להרוג את החבר'ה בזה אחר זה. מה שאומר משהו על גבולות המדע ועל כך שאנחנו לא באמת יכולים לרמות את המוות.

"אפקט לזרוס" זכה לביקורות צוננות, אבל הביצועים שלו בקופות היו די נאים: רווחים סבירים של יותר מ-38 מיליון דולר ברחבי העולם, שהופכים למרשימים יותר אם זוכרים שתקציב הסרט עמד על משהו כמו שלושה מיליון דולר.


מכסחי השדים: החיים שאחרי (2021)

מכסחי השדים היום שאחרי פוסטר

גם אם ראיתם את "מכסחי השדים: החיים שאחרי" (Ghostbusters: Afterlife), יכול להיות שפספסתם את אוליביה ויילד. הסרט הרביעי בזיכיון, שהוא בעצם ההמשך לשני הסרטים הראשון, הציג עלילה מורכבת של שלושה דורות, במרכזם ילדים שמשתמשים בידע ובציוד של מכסחי השדים המקוריים כדי להילחם ברשע ולהציל את העולם. הסרט, שקיבל ביקורות חיוביות בסך הכול וגרף יותר מ-204 מיליון דולר, הציג קאסט מרשים וגם הרבה מאוד הופעות אורח, של מכסחים מהצוות המקורי (ביל מוראיי ודן אקרויד, וגם הצלע הנשית אנני פוטס), סיגורני וויבר ועוד.

אז איך אוליביה ויילד קשורה לכל הסיפור הזה? ובכן, אם תיכנסו עמוק לפילמוגרפיה שלה כמו שאנחנו עושים בכתבות מהסוג הזה, תגלו ש"מכסחי השדים: החיים שאחרי" נמצא ברשימת התפקידים. ביקור מעמיק יותר, ונגלה שהתפקיד שלה הוא די מינורי: למעשה, היא לא קיבלה קרדיט באופן רשמי, וחלקה את התפקיד עם עוד שתיים.

ויילד גילמה כאן את גוזר (Gozer the Gozerian), שד עתיק או בעמצם אל ההרס השומרי ומשנה הצורה, שנכנס לעולם שלנו דרך מקדש שהוקם על גג עם טעינה על טבעית, או משהו בסגנון. ויילד מגלמת את גוזר בצורה הפיזית, בעוד ששחקנית אחרת מספקת את הקול שלה, ושחקנית נוספת את דמות האנימציה הממוחשבת שלה.


אל תדאגי יקירתי (2022)

אל תדאגי יקירתי פוסטר

"אל תדאגי יקירתי" הוא מותחן פסיכולוגי תקופתי בבימויה ובהפתקה של ויילד, בו היא גם שיחקה בתפקיד משני בתור החברה הטובה של הגיבורה הראשית (פלורנס פיו, "מידסומר", "נשים קטנות", "האלמנה השחורה"). 

העלילה מתרחשת בשנות החמישים בעיירה אידיאלית בשם ויקטורי, שם מתגוררות משפחות העובדים של "פרויקט ויקטורי" – פרויקט סודי ומסתורי. אליס ובעלה ג'ק (הזמר הארי סטיילס) נראים כמו המשפחה המושלמת, אבל בשלב מסוים מתחילים להופיע סדקים. אליס מתחילה לחקור את המסתורין מאחורי העירייה המושלמת והפרויקט שמאחד את חבריה, ומגלה מסכת של שקרים, בגידות והפתעות. גם כאן, חלק מהנושאים הם ברוח ה-Woke על הנגזרות השונות שלו, כמו פמיניזם, דיכוי נשי ואשליית החיים המושלמת.

הסרט קיבל הרבה מאוד תשומת לב לא רק בשל התוכן שלו, אלא גם בעקבות הדרמות מאחורי הקלעים. הקשר הרומנטי בין וויילד להארי סטיילס, שהתחיל במהלך הצילומים, הפך את הסרט לכוכב רשמי במדורי הרכילות. למרות המחלוקות, הסרט הוכיח את היכולת של ויילד ליצור קולנוע מתוחכם ווויזואלי מרשים, עם הדרכת שחקנים נכונה, וביסס את מעמדה כבמאית עם קול ייחודי בקולנוע האמריקאי. הסרט גם הדגיש את התעניינותה של וויילד בנושאים פמיניסטיים ובחקירת כוח ומגדר, נושאים שממשיכים להעסיק אותה מתחילת הקריירה, לטוב ולרע. מצד שני, לא מעט מבקרים ציינו שהעלילה כוללת פגמים ברמת הבנייה והקצב, ושנראה שויילד העדיפה כאן צורה על פני תוכן.

"אל תדאגי יקירתי" הוא לא סרט אימה קלאסי, אבל אפשר בהחלט להבין למה הוא מופיע בסקירה שלנו, ולמה חלק מהמבקרים הגדירו אותו כאחד מסרטים המפחידים של השנה.

טוב, אז לא בטוח שאוליביה ויילד היא באמת אלילת אימה בהתהוות. ועדיין, אם בוחנים את הרשימה הארוכה של סרטים שהיא כיכבה בהם, ביימה או הפיקה, אפשר לראות ייצוג נאה לז'אנר שלנו, שסבירות גבוהה שימשיך לגדול בשנים הקרובות. אם מוסיפים לזה את המראה שלה, החיים הפרטיים הסוערים והאג'נדות החברתיות, חלקן לגיטימיות וחלקן מעצבנות, מבינים שקשה להתעלם גם מהצדדים הפראיים של אוליביה ויילד. 

 

🩸 טוויסט מפתיע: חלק מהקישורים באתר עשויים להוביל אתכם לאתרים שיש לנו איתם ברית דמים (אל דאגה, רק מטאפורית בינתיים), או לפחות תוכנית שותפים. זו לא טעות בכיוון, אלא היעד הסופי שלכם! אם תבחרו לקנות דרכם, יש מצב שנקבל עמלה קטנה שתאפשר לנו לחתוך קצת את הוצאות התפעול של האתר. אבל אל תחששו, היא לא תייקר לכם את המחיר עבור המוצרים או השירותים.

🔪 המחירים של מוצרי אימה ואטרקציות מפחידות גורמים לכם לצעקה? הנה כמה המלצות קטלניות והטבות שוות רצח לגולשי האתר.

💀 רוצים שהמותג שלכם יפסיק להיות רוח רפאים? צרו איתנו קשר לגבי אפשרויות הפרסום באתר –שיקימו את העסק שלכם לתחייה ויאפשרו לכם להפגין נוכחות מול האחרים.

👻 אל תפחדו לתמוך – אנחנו לא נרדוף אתכם בלילה (כנראה). לחצו כאן כדי לתמוך באתר ולשמור אותנו בחיים!

אהבתם? מוזמנים לשתף. לא תמותו מזה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *